English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 325, 326, 327 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.12.2018 18:19    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Enig med Henning. Det er så svakt av en som er kommentator i Adressa å dra opp Rekdal som en seriøs kandidat. Det kommer aldri til å skje.


Hvordan smaker kaffen til Reka da? Det er jo ikke engang noen her på forumet som har smakt. Da kan vi strengt tatt ikke uttale oss.
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 10.12.2018 18:23    Post subject: Reply with quote

Middels brent. Brasiliansk. Kaffen er varm. Litt for varm. SÃ¥ han drikker den helst fra tallerken.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.12.2018 18:24    Post subject: Reply with quote

Kaffen i kantina i adressabygget er utrolig dårlig, så skjønner jo i grunn hvorfor Løfaldli legger lista så lavt.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.12.2018 18:24    Post subject: Reply with quote

Hvordan han drikker den selv gir vi vel blanke i. Hoftun ble etter hvert ganske dreven og folka på Brakka ble etter hvert ganske godt vant.

Jeg føler at vi også i kaffekoker-rollen begynner å sikte ganske lavt. Hvilke meritter har Rekdal egentlig å vise til. Jeg synes egentlig vi kan ringe til Hoftun og be han komme tilbake og koke Kjeldsberg spesial.


Last edited by Konesseur on 10.12.2018 18:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.12.2018 18:26    Post subject: Reply with quote

Koteng er styreleder og den som fronter styret, også i trenersaken, hvor det er en komite bestående av Bratseth, Winsnes, Heggem, Bjørnebye og Alstad, og sannsynligvis med NA Eggen som rådførende konsulent, som arbeider med å ansette en ny trener. Bratseth, Winsnes og Heggem skrev vel et leserinnlegg i Adressa (tror jeg det var?) som presiserte tydelig rollefordelingen i styret når det gjelder treneransettelsen.

Koteng har også vært tydelig på at hans fremste kompetanse er ifht. økonomi og administrasjon, og det var også dette han særlig fokuserte på i sin første tid som styreleder, mens andre fikk ansvaret for treneransettelser (først PJH, Så Ingebrigtsen), fordi de hadde bedre kompetanse enn styrelederen på det sportslige. Etter at klubben fikk kontroll på økonomien etter å ha gjort vesentlige kutt i budsjettet, ønsket også Koteng å fokusere mer på det sportslige, og da særlig å utvikle klubben i riktig retning, med en visjon om å prestere bedre i Europa.

Koteng er ikke den som sitter på nettverket, kontaktene, eller kan vurdere kompetansen til en trener versus en annen. Det er her tidligere spillere i styret, nåværende sportslig leder Bjørnebye, tidligere sportsdirektør Bratseth og Eggen, skal bruke sin kompetanse. Koteng vil jeg tro lytter til det som blir sagt, og begrenser kanskje sin medbestemmelse til å gi støtte til eller være kritisk til de kandidatene som utvalget vurderer, for eksempel i forhold til lønn eller andre krav.

Det er godt mulig Coolen ble sett som et reelt anternativ da laget fikk et kort oppsving med ny trener. Kanskje trengte laget litt fornyelse, eller et spark bak, og det fikk de med Coolen. Kanskje var sparkingen av Ingebrigtsen og Hoftun det som skulle til for at spillerne skjerpet seg og det ble spill i Europa og poeng- og cupseire i en kritisk fase i sesongen. Deretter gikk lufta litt ut av ballongen igjen, samtidig som Coolen skal ha skryt for at han lyktes med de resultatene klubben ønsket seg. Aller viktigst, vi skal spille CL-kvalifisering igjen neste år, og vi deltok i gruppespillet i årets EL. Sportslig har vi prestert omtrent pari med de foregående årene, og spillemessig er vi omtrent like gode eller dårlige som det vi har vært de siste tre sesongene, det vil si, den offensive samhandlingen vi så i 2015, som representerer klubbens ønskede spillestil, nærmest som en filosofi eller visjon, har vært fraværende.

Utvalget har sannsynligvis fått nei fra flere kandidater som ble vurdert som bedre trenere enn Ingebrigtsen og Coolen. Bakke er ikke fra en høyere hylle.

Rekdal har autoritet, og er kanskje en type trener som klubben trenger her og nå, men har vel ikke vist at han kan utvikle et lag til Europeisk nivå, enda mindre etter den offensive 4-3-3-filosofien som styret og fansen ønsker seg.

Om han ikke har blitt kontaktet tidligere, så ønsker jeg å få vite hvorfor Trond Sollied ikke har blitt vurdert til stillingen. Han fremsto ikke bra da han gjestet Lerkendal sommeren 2014 og veldig gjerne ønsket å trene Rosenborg, men det er nå over fire år siden, og han er igjen trener for et eliteserielag, i Belgia.

Hvis styret hverken har vurdert Sollied, enda mindre slik situasjonen er nå, eller ikke ønsker å kommentere hvorfor Sollied ikke er en kandidat, så må vaktbikkja Adressa på banen. Foruten Hareide og Solbakken, som begge er i solide stillinger i Danmark, så er det vel ingen nordmenn som har en bedre internasjonal CV enn Sollied. Og, han kan 4-3-3 og er den av Eggens elever som har lykkes best.

By Rise? Har vel jobb i Trondheim kommune, og ikke vært trener på lang tid. Da kunne man like gjerne hentet inn Steffen Iversen, for å spe på med godt humør a la Ingebrigtsen sommeren 2014.

Regner med pressen/fansen får en oppdatering etter styremøtet i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2065

PostPosted: 10.12.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

Vi får sette opp ei 10 punkts liste over hva som trenges av en hovedtrener og så fordeler vi oppgavene internt. Rbkweb som ny hovedtrener ville vært en nyvinning innen fotballen. Kan selv melde meg til punktet « uvettig kjeftbruk langs sidelinja» føler jeg har mye å bidra med der. Ellers ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.12.2018 18:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hvordan smaker kaffen til Reka da?


Har alltid trodd han holdt seg til rekelake jeg.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.12.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har googlet litt og han serverer visst en kaffe & boller kombo. Gratis for pressen. Det var vel derfor Løfaldli lanserte denne.

https://m.nettavisen.no/s...12834.html

Quote:
Vålerenga-trener Kjetil Rekdal er hardt presset etter en tung start på sesongen og null poeng etter fire spilte seriekamper.


Men folk her på forumet teller jo ikke poeng så da...
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 10.12.2018 18:53    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Dette ryktet om at Koteng har satt trenerjakten på vent fordi han selv syntes man spilte bra fotball en periode er åpenbart oppspinn.

Grunnen til at man kom sent i gang var at alle ressurser ble brukt til spillerlogistikk i sommervinduet. Der tapte vi to måneder. Så startet prosessen med å samle inn en bruttoliste og deretter snevre ned denne. De har garantert jobbet med en nettoliste på 2-3 navn som åpenbart ikke har gitt ønskede resultater, dermed må de restarte med noen nye navn igjen. At det da dukker opp Rekdal og co er bare rykter. Skudd for baugen at Bakke har fått en forespørsel, men det trenger ikke være mer enn en sondering på om han kan være interessert i å være en kandidat for jobben.



Jeg tenker at dette er mer sammensatt. Sist de hentet en midlertidig trener fikk laget en stor oppsving og jeg tror den gang som nå at styret ventet for å se om vikaren kunne være en permanent løsning. Ble det kjørt noen som helst prosess sist? Jeg tror egentlig ikke det.

Jeg tror gjerne styret håpet på den samme effekten denne gangen, hvor den gode starten til Coolen gjorde det mye enklere å argumentere internt for at de skulle sette leting etter ny trener på vent til etter sommervinduet var stengt. Selv om det kanskje ikke var meningen til å begynne med.

Det er jo også helt åpenbart at dette ikke var planen. Da Kåre fikk sparken sa Koteng ordrett ut at en av årsakene til at han måtte få sparken med en gang fordi det var enklere å finne trenere om sommeren og at de fikk ekstra godt med tid. Når de da, noen få uker senere, sier at de ikke har begynt enda fordi de er opptatt med å hente spillere er det noe som skurrer.

Pleier styret som regel å være så opptatt med å hente spillere? Kunne de ikke arbeide med dette fordi Bjørnebye var opptatt? Jeg kjøper det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.12.2018 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke jeg har fått med meg at Koteng uttalte at Kåre fikk sparken når han gjorde fordi det var enklere å finne en erstatter om sommerne. Har du en link til dette?

Det jeg derimot husker er at han sa at Coolen skulle ta midlertidig over og at han ikke forventet å ha klar en ny hovedtrener før 1.desember. Dette ble bredt kommunisert ut rimelig raskt etter Kåre ikke fikk fortsette.

Jeg er også helt enig i at de burde utnyttet muligheten de hadde den gangen, men forklaringen er altså at de ikke hadde ressurser til å både drive trener og spillerjakt samtidig. Siden Bjørnebye er en sentral mann i begge prosessene. Jeg synes det virker ganske plausibelt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1224

PostPosted: 10.12.2018 19:01    Post subject: Reply with quote

Reka har ingen autoritet i denne garderboen.
Adressa tjener penger, men merkelig at de ikke har mer selvrespekt når de samtidig krever så mye av rbk ellers.
-Reka (og flere klisjetrenere) er ekspert på 'MÅ'. Det siste ordet en dyktig pedagog bruker.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 10.12.2018 19:05    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg tror ikke jeg har fått med meg at Koteng uttalte at Kåre fikk sparken når han gjorde fordi det var enklere å finne en erstatter om sommerne. Har du en link til dette?


Mener det ble sagt under et av intervjuene som ble gjort med Koteng rett etter sparkingen (mulig det var der han stilte til spørsmål med Adressa?). Tar selvfølgelig forbehold om at jeg tar feil her, men rimelig sikker på at et av argumentene i det minste var at jo tidligere vi startet å lete etter ny trener, jo bedre, og at det også ble nevnt at om vi ventet til etter sesongen var det ofte langt færre trenere tilgjengelig fordi de fleste ligaene allerede er i sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.12.2018 19:07    Post subject: Reply with quote

Det er jo et veldig godt argument og som ble fremmet av mange her inne, spesielt når det ble litt opprør rundt timingen mtp CL-kval. Hvis dette ble faktisk ble sagt så er det veldig rart at de ikke fulgte opp på det, men heiv sitt beste kort på sjøen fordi det kokte på spillerfronten.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 398

PostPosted: 10.12.2018 19:09    Post subject: Reply with quote

Dette må tas med en klype salt, men jeg må jo dele hva jeg hører. Jeg jobber med en som sitter i styret i MFK, og han hadde hørt at vi jobber med en tysker/ tysk navn. Aner ikke om det kan være noe hold i det, men det er hva han hadde ført i alle fall. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 10.12.2018 19:21    Post subject: Reply with quote

Jaja, da ble det Uwe Rösler da. Faen altså.

Neida, om noe gir det kanskje håp om at vi jobber med flere trenernavn enn de som her og nå trener et lag i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 10.12.2018 19:24    Post subject: Reply with quote

Alf Preussen?

Tar gjerne et ungt, tysk trenertalent. En av de få tyskerne jeg kommer på er Uwe, men får håpe at de som er ansvarlige i trenerjakten har bedre greie enn meg..
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.12.2018 19:33    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
men heiv sitt beste kort på sjøen fordi det kokte på spillerfronten.


Og på spillerfronten ble det levert...
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.12.2018 19:34    Post subject: Reply with quote

Rekdal har autoritet. Men ikke så mye annet.

Har sagt nok dritt om RBK opp gjennom årene til at han ikke bør være aktuell under noen omstendigheter. Svak fotballfaglig, tærer på miljøet og lyser middelmådighet lang vei.

Kun Maalen i av de i Eliteserien som bør være aktuell om ikke Bakke vil. Nedtur blir det visst uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.12.2018 19:34    Post subject: Reply with quote

Rosalind standarn wrote:
Alf Preussen?


Der vant du Internett for i dag! Very Happy
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Gla'trønder
Junior


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 10.12.2018 19:40    Post subject: Reply with quote

Hjulmand kommer til sommeren
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.12.2018 19:46    Post subject: Reply with quote

Og det vet du fordi?
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1849

PostPosted: 10.12.2018 19:59    Post subject: Reply with quote

Abel Braga eller Cantarelle burde hentes inn
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.12.2018 20:12    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Dette må tas med en klype salt, men jeg må jo dele hva jeg hører. Jeg jobber med en som sitter i styret i MFK, og han hadde hørt at vi jobber med en tysker/ tysk navn.

At vi har involvert styret i MFK vet jeg ikke om jeg synes noe om.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.12.2018 20:22    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Konesseur wrote:
KitWalker wrote:
S 08 har bevisst lekket Bakke- forespørselen kan VG-Svea melde.


Og argumentasjonen var ganske krystallklar: Forstyrrelse av oppkjøring foran deres viktigste kamp for sesongen. Da er det bare å ta frem ydmykhets-postulatet og si unnskyld.

De har faktisk klart det kunststykke å forstyrre sin egen oppkjøring foran deres viktigste kamp for sesongen med å lekke dette.


hvis det ikker er et "boost" for troppen å få høre å lese at treneren deres har takket nei tiol å lede RBK så vet ikke jeg Kit...

Utelukkende noe Særp tjente på dette.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bensto
Junior


Joined: 08 Dec 2018
Posts: 4

PostPosted: 10.12.2018 20:46    Post subject: Reply with quote

Ser på insta storyen til RBK at det står 12.12.2018. Skjer det noe denne dagen som jeg ikke har fått med meg eller har vi en mulig trener presentasjon på gang? Er sikkert bare ønske tenkning fra min side men...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 325, 326, 327 ... 772, 773, 774  Next
Page 326 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb