English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 311, 312, 313 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 09.12.2018 11:47    Post subject: Reply with quote

Dersom vi ansetter Rekdal er RBK bare nok et kjedelig norsk lag uten identitet. Vi kan like gjerne legge kunstgress på Lerkendal først som sist og fullføre prosessen. Det blir uansett ikke noe jeg kommer til å bruke hverken tid eller penger på.

Men det blir ikke Rekdal. Det kan ikke bli det.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 09.12.2018 11:49    Post subject: Reply with quote

Hør på Mr Macho her da.

Rekdals uttalte antipatier mot RBK er kanskje ikke noe å legge vekt på, men den totale mangelen på offensivt mønster som kjennetegner alle hans lag, bør definitivt diskvalifisere ham.

Hvis vi sparker Kåre og begrunner det med dårlig utvikling, manglende humør og svak offensiv samhandling for så å hente Rekdal...
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 09.12.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

Hva taler egentlig mot Kjetil Rekdal som går utover argumentet om at "Rekdal har snakket stygt om oss, derfor vil vi ikke ha ham"? Han er det klart sterkeste realistiske alternativet for oss per dags dato og da bør vi gå for ham.

- Knallhard og ærlig type som ikke finner seg i stjernenykker og primadonnafakter. En mann med den autoriteten og utstrålingen som kreves for å håndtere den spillergruppen Rosenborg har nå.
- Virker mentalt tøff og lar seg ikke påvirke i destruktiv forstand av de andre mener om ham. Allikevel oppfattes han av meg som endringsvillig.
- Knallsterke meritter både som spiller og trener. Har et sterkt navn også utover Norges grenser.
- Trenererfaring fra Europa.
- Serie- og cupgull med Vålerenga. Klarte mesterstykket med å utnytte det vakuumet som oppstod etter Rosenborg i 2004.
- To meget sterke cupgull med et forholdsvis svakt Aalesund.

Han har aldri vært førstevalget mitt heller, men hvem kan vise til sterkere og bredere erfaring enn Rekdal og som fortsatt er et realistisk alternativ?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 09.12.2018 11:56    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hva taler egentlig mot Kjetil Rekdal

Artig angrepsvillig fotball.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 09.12.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Hva taler egentlig mot Kjetil Rekdal som går utover argumentet om at "Rekdal har snakket stygt om oss, derfor vil vi ikke ha ham"?


At han har vært trener på toppnivå i omtrent 15 år og aldri har trent et lag med en klart definert offensiv spillestil?

Vi kommer til å slite med å snitte 12000 på Lerkdendal om vi skal ansette en norsk Gunder Bengtsson som trener. Det er nesten så man ikke tror det man hører og jeg håper at den eneste grunnen til at Rekdal-navnet har dukket opp er at adressa driver gjetteleken. Det vil være ufattelig om det kommer frem at Rekdal faktisk har vært vurdert som et seriøst alternativ av de som skal finne ny trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 09.12.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

Når har Rekdal bevist noe som helst de siste 10 årene?

Sparken i de fleste klubber for at klubben er møkklei av ræva fotball, sur trener og middels resultater. I år med møkkafotball maktet han ikke å redde Start. Rekdal hører ikke hjemme på en liste. Da kan vi like gjerne ta en prat med Mons Ivar Mjelde og/eller Tom Nordli. Det er andre som var interessant i 2005.

Hvis styret er så maktesløst at de ikke klarer å se lenger enn en middelmådig Norsk trener i Sarpsborg 08 som har levert en interessant sesong i europaligaen, men da i kombinasjon av serieresultater under det som det er naturlig å forvente av Sarpsborg 08. Står det til stryk.

Jeg tror styret hadde planlagt at Coolen skulle gjøre som Kåre gjorde i 2015 og at det å søke en ny trener kun var et spill for galleriet.
Nå har det ikke helt gått sånn og de ser heldigvis at en ansettelse av Coolen etter den høsten vi har hatt vil føre til uro blant supporterne, redusert salg av sesongkort og mistillit på årsmøtet.

Får så fullstendig panikk som slår ut i at en tilbyr jobben til Geir Bakke og som da skjønner "lunta" med at han er en nødløsning og følgelig takker nei.

Søk ekstern hjelp når det er noe en åpenbart ikke kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 09.12.2018 12:16    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at jeg ønsker Rekdal som hovedtrener. Jeg sier at om vi skal ansette noen av de 16 trenerne i Eliteserien, så hadde valget mitt falt på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.12.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Ja jeg innrømmer glatt at jeg ikke er mannfolk nok til å ha Reka i kluben.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 09.12.2018 12:18    Post subject: Reply with quote

Dersom vi ender opp med kjetil rekdal gleder jeg meg til den uavhengige vurderingen av klubben som skal komme etter sesongen er over.

"So you fired your coach after winning the league 3 times in a row, 2 cup finals and 2 european participations, last year beating europa league finalists and champions league knockut qualifiying team Ajax?"

"Yes, the play was bad, also Ajax was really bad that one year, they were really good the year before and the year after, we promise"

"So who did you hire?"

"Kjetil Rekdal, he's not a very good coach but he really likes pærebrus"
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 09.12.2018 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg ville tatt Solskjær, Horneland, Nilsen, Bakke, Deila, Fagermo, Maalen, Fagermo, Valakari, Cifuentes før jeg i hele tatt vurderte å se på Rekdal.

Så selv om en skulle kun begrenset seg til andre tippeliga trenere så hadde han kommet langt ned på listen.

Når ble det å være sur og storkjeftet synonymt med tydelighet og autoritet?


Last edited by Keenoir on 09.12.2018 12:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 09.12.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Det Eru og BjarneS skriver om Rekdal er spot on. Det er absurd at han diskuteres, jeg vil heller ha John Pelu.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 09.12.2018 12:25    Post subject: Reply with quote

Jeg liker Rekdal, men det vil være spektakulært, med negativt fortegn, om Rekdal er personen som erstatter Kåre Ingebrigtsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 09.12.2018 12:52    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Er jo ikke å stikke under en stol at ingen trenere i Eliteserien burde bli tilbudt hovedtrenerjobben i RBK, men skulle vi mot formodning ansette en fra ES, hadde jeg helt klart gått for Reka. Da får vi i det minste litt liv og røre fra trenersiden, samtidig som at han har bevist at han er en av de bedre trenerne i ES.

Er du gal mann? Han rykket ned med Start og før det holdt han på å rykke ned med Enga før han fikk sparken.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 09.12.2018 12:53    Post subject: Reply with quote

Dette var en overraskende utvikling. Greit å forstå at de har jobbet med aktuelle norske trenere i prosessen, men at Bakke har blitt kontaktet så seint i prosessen kan tyde på at de har jobbet mye med et større utenlandsk navn en stund, for så å ha mislyktes.

Da har Bakke dukket opp som "en i siste liten" handling. Hva neste trekk blir for Koteng og styret er vanskelig å se for seg. Dette hanger nå i løse luften. Det er ikke lenge til julenissen saler på reinsdyra, håper en trener med erfaring fra Europa sitter der når den tar løs.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 09.12.2018 12:58    Post subject: Reply with quote

Da kan man vel krysse av Bosz og Hjulmand på listen..
Vi er på desperat jakt, og vi famler i blinde.

La Coolen fortsette. Ingen vits å skaffe en ny trener bare fordi han er ny
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 09.12.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Dette er så FUCKINGS krise. Hvor jævla evneveik går det an å bli? Vi er der at Bakke og Rekdal diskuteres liksom?

Dette kommer til å stå igjen i historiebøkene som en av de største fadesene i klubbens historie. Helt absurd. Styret et i ferd med å forkaste alt som har blitt bygd opp de siste fire årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.12.2018 13:03    Post subject: Reply with quote

Reka diskuteres fordi en gnom i Adressa gjør så godt han kan for å miste jobben sin, og fordi folk her inne åpenbart har manglende refleksjonsevner.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 09.12.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Nei. Rekdal diskuteres fordi Rosenborg tilsynelatende har blitt avvist av samtlige alternativer som ligger på nivåene over ham. Det virker som om klubben har satt seg i en posisjon der alternativer av kvaliteten Rekdal ser ut til å være de eneste realistiske. Da er det naturlig at han diskuteres som en potensiell kandidat.

Last edited by Der Kaiser on 09.12.2018 13:06; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 09.12.2018 13:06    Post subject: Reply with quote

Haha, takk for at noen tross alt er oppegående. Alt for mange her inne som klikker for det minste lille rykte.

Edit:@ kameraten
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 09.12.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Dette er jo forrige overgangsvindu all over again.. En viss Liverpoolspiller sto øverst på listen, vi fikk avslag og famlet i blinde og hentet i villrede Serbicic nesten i siste time, bare for å hente noe.. Langt unna det vi håpet på, og med vi tenker jeg også på klubben. Er det på tide med en realitetsorientering mtp hvor attraktive vi egentlig er her oppe snart?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 09.12.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

At folk her inne diskuterer ham, det skjønner jeg. Men hvis styret gjør det samme...?

Den ganske så urettferdige sparkingen av Kåre og Erik skal vise seg å bli klubbens bane, merk mine ord.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.12.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Enormt skuffende og urovekkende at Bakke både har blitt spurt (isolert sett en dyktig trener, men ikke den vi trenger), og har takket nei. Forutsatt, selvfølgelig, at vi jobber serielt, og ikke parallelt, med ulike kandidater, og at det faktisk er selve sjefsstillingen han er forespeilet.

Hvis det stemmer at Rekdal er en kandidat på noe som helst nivå er det fullstendig krise, da kan vi legge ned klubben. Jeg hadde tatt alle trenerne i ligaen før ham. Jeg skjønner ikke at noen kan synes han kan være aktuell, han er milevis unna enhver tolkning av rollebeskrivelsen. Det ville vært som å kjøpe John Anders Bjørkøy. Nå. Da må alle i gruppa som styrer denne prosessen stille sin jobb til disposisjon umiddelbart, så får Coolen trene laget til en flinkere gjeng kan signere en ny trener.

Vi får krysse fingrene for at dette er røyk og spill for galleriet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 09.12.2018 13:13    Post subject: Reply with quote

E jo ganske sjokkerende om den informasjonen som har kommet ut stemmer.
at førstevalget vårt var Geir Bakke... Og ja, noen vil påpeke det ikke var sjokkerende for det var som forventet med dette styret etc, men nå vet jeg jaggu ikke HVA jeg skal føle....

Jeg har lyst til å bytte ut den hvite drakten med en blå...
Jeg har lyst til å sende en !"%¤!"#!" melding til de i styret.
Jeg er sint, skuffet og lei meg.

Hva f. lissom?

hvordan ka nde sparke Kåre (enig i vurderingen de oppgav), flagge at det skal satses nå! Men så gå for Geir Bakke???? altså en helt grei norsk trener som jeg har trua på kan få en flott trenerkarriere, men det blir som å ta en sup av Dahlsen og så smaker det vann Evil

Først trodde jeg det var snakk om assistentrolle bak en utenlandsk trener med sikt på å utvikle ham til å bli førstelagstrener når den treneren forlot oss, men det ser jo ikke ut til å stemme...

Hvordan får vi erstattet de fjottenen som står bak denne prosessen?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1565

PostPosted: 09.12.2018 13:14    Post subject: Reply with quote

Rekdal er ikke langt unna den siste i Eliteserien jeg ønsker meg.

1. Maalen
2. Cifuentes
3. Nilsen
4. Bakke
5. Valakari
6. Berg
7. Lennartsson
8. Fagermo
9. Horneland
10. Michelsen
11. Solskjær
12. BP
13. Deila
14. Rekdal
15. Knudsen
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 09.12.2018 13:16    Post subject: Reply with quote

Nå har Adressa også omtalt saken som krise.
Dette er krise med stor K
Tipper RBK var alt for sent ute med jakten.. ble jo sagt at de holdt trenerjakten på vent, fordi Coolen viste til greie resultater...

Her har styret jobbet med enall for liten liste, og de har begynt jakten alt for sent .. oppgitt
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 311, 312, 313 ... 772, 773, 774  Next
Page 312 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb