English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 214, 215, 216 ... 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 16.11.2018 19:47    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Forumets tone har endret seg den siste tiden.


Henger vel godt sammen med hva som foregår i klubben. Folk er lei/sinna/oppgitt, til slutt blir mange apatiske.
Siste månedene må jeg innrømme jeg har brydd meg mindre og mindre fordi klubben er bare kaos og spillerne virker som ikke gidder å blø for drakta eller legge en skikkelig innsats.
Pluss alt styret utenom banen.

Skal bli godt å bli ferdig med Bendtner rettsak og Kåre, avklare hvem som er hovedtrener fremover, så kanskje alle i klubben kan fokusere på det som de skal igjen.

Merker selv at det er en annerledes stemning på forumet nå enn før.


Men nå er vi vel ganske langt off topic her
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 16.11.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

Stemningen på forumet varierer litt i forhold til prestasjoner ja, naturlig nok. Men denne nye stemningen dere snakker om skyldes noe annet. Det har kommet til en del nye debattanter som skriver mye vås faglig sett, det er forsåvidt greit nok. Problemet er at de samme debattantene også har en stil som er utrolig slitsom og de evner ikke å ta til seg kritikk virker det som. Alt for mange personangrep og usakligheter fra flere personer samtidig gjør at tonen endres, til det verre.

Trumpiansk debatt-teknikk kan man benytte seg av på VGD.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.11.2018 17:17    Post subject: Reply with quote

svak og dyr spiller. bør selges.
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2018 17:20    Post subject: Reply with quote

Trolling som 1 000 000 innlegg ja. Nivå. Respektløst mot åndsverket til 2mas.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.11.2018 17:46    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg faktisk 2mas lever greit med ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 18.11.2018 02:40    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Stemningen på forumet varierer litt i forhold til prestasjoner ja, naturlig nok. Men denne nye stemningen dere snakker om skyldes noe annet. Det har kommet til en del nye debattanter som skriver mye vås faglig sett, det er forsåvidt greit nok. Problemet er at de samme debattantene også har en stil som er utrolig slitsom og de evner ikke å ta til seg kritikk virker det som. Alt for mange personangrep og usakligheter fra flere personer samtidig gjør at tonen endres, til det verre.

Trumpiansk debatt-teknikk kan man benytte seg av på VGD.


Som svar til Hodor, og det er bare til å være enig med både Hodor og Mustrum. To-tre 'debattanter' har siden Kåres avskjed nær sagt skrevet og svart på annenhvert innlegg i de mest aktuelle trådene. Ikke rart at folk skyr banen når så få får ta over forumet på en slik måte. I min tid her inne (siden 2011), har jeg aldri opplevd noe slikt, og for forumet, må vel dette være et sjeldent fenomen?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 21.11.2018 16:24    Post subject: Reply with quote

Dropper anken...

https://twitter.com/Ankla...5540432901

Da har vi per definisjon en voldsmann i troppen, og et eller annet hylekor setter antakelig i en klagesang for å få han ut...


Last edited by jadda on 21.11.2018 16:32; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2593
Location: Heimdal

PostPosted: 21.11.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

Sikkert fornuftig å bare bli ferdig med saken. Om han får sone fra midten av desember til slutten av januar så rekker han vel fint sesongstarten.

Noen av våre danske debattanter som vet om man må sone hele dommen i Danmark eller om det er som i Norge at man soner 2/3 ?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 21.11.2018 16:37    Post subject: Reply with quote

Fornuftig av Bendtner. Han skal være glad han slipper unna med 50 dager, å anke ville innebære en betydelig risiko for økt straff.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2018 16:44    Post subject: Reply with quote

Nesten som et forlik mellom påtalemyndigheten og Bendtner.

Får sone mens resten er på Gran Canaria eller i Dubai.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 21.11.2018 16:45    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Får sone mens resten er på Gran Canaria eller i Dubai.


Reise til Costa Del Palle Smile
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1565

PostPosted: 21.11.2018 16:53    Post subject: Reply with quote

Ok. Da er saken rettslig avgjort. Hvor godt samsvarer denne dommen med hva Bendtner la frem for klubben? Uttalelsene handlet slik jeg leste dem om at klubben valgte å tro hans versjon av hendelsen. Finnes det en situasjon der Bendtner spiller kamper for oss uten av vi synker ned til moldes nivå? Har styret/trener nok ryggrad til å holde ham på tribunen om vi ikke får solgt ham?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11710

PostPosted: 21.11.2018 16:56    Post subject: Reply with quote

Får håpe at dette betyr at det kan bli fortgang i soningen. Det beste hadde jo vært å tatt det rett etter nyttår (med fotlenke vil jeg tro) så han er tilbake i slutten av Februar. Noe salg blir nok uansett vanskelig nå så han blir fort i RBK frem til sommeren minst. Om da ingen klubb med vindu oppe vil kjøpe han når han er en fri mann igjen. Tenker da på Kina eller lignende.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 21.11.2018 17:03    Post subject: Reply with quote

Veldig kjedelig sak for både Bendtner og klubben. Det var uten tvil en situasjon som oppsto i Danmark som Bendtner taklet feil. Men sånn blir det gjerne når kvinner og ære står i spill.

Men dette er snart glemt. Bendtner er en viktig brikke for RBK. Ikke alltid veldig arbeidssom, men det han gjør er det kvalitet over. Det bør flere merke seg. Vi trenger Bendtner.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.11.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Hvor viktig Bendtner blir kommer vel helt ann på hvem som er trener neste sesong. Får vi en trener som ønsker tempo i angrepet så er nok Bendtner ferdig. Treigere spiss må man leite lenge etter, kanskje med untak av Jibali.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 21.11.2018 17:24    Post subject: Reply with quote

Alle steder leser jeg at det viktigste for en spiss er å score mål. Alle spisser sier det selv også. Det er en stor menighet i dette forumet som mener at det Bendtner gjør ellers er så utrolig bra at vi trenger ingen spiss som bøtter inn mål så lenge vi har han. Ikke har han vært nest sist på eller tredje sist på mange scoringer heller denne sesongen men noe utrolig bra gjør han visst nok som veier opp for alt dette selv om jeg har store problemmer med å se hva det er. Enten får han ta seg kraftig samme i 2019 ellers håper jeg på ny spiss som går rett inn på laget og en trener som er klok og sterk nok til å sette han ut av laget og ikke prøver å fnne plass til han andre steder på banen.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.11.2018 17:30    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
noe utrolig bra gjør han visst nok som veier opp for alt dette selv om jeg har store problemmer med å se hva det er.

Er det noen her som sier Bendtner ikke har hatt en dårlig sesong?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18485

PostPosted: 21.11.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

Blir ikke overrasket om Bendtner legger opp etter sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 21.11.2018 17:55    Post subject: Reply with quote

Mange her som lovpriser hans bidrag i denne sesongen og ikke måte på hvordan de går han i forsvar når han har blitt kritisert for dårlige prestasjoner. Alle som leser på forumet vet dette godt larsarus uten at dette er så viktig for meg at jeg har tenkt å bruke tid på å gå tilbake i poster og begynne å klippe og lime.

Har ikke noe personlig i mot Bendtner. Jeg ønsker en best mulig spiss for klubben og mener derfor at Bendtner ikke er denne spissen. Andre for være uenige i det, greit nok. Fakta er uansett at med ett annet navn på samme spilleren så ville hele forumet her slaktet han og ønsket han bort fort som f. Dette er på samme linje som de som lovpriser Kåre. Kåre og Bendtner er for denne menigheten viktigere enn klubben da de har en (i mine øyne en sykelig) mancrush på disse personene.

Det tragiske opp i det hele er faktisk at av de spillerne vi har så er fortsatt Bendtner beste alternativet på topp, derfor ønsker jeg meg meget sterkt en ny hurtig og målfarlig spiss. Skulle ønske vi kunne hente unge relativt ukjente talenter hvor forhåpentligsvis noen av dem kunne slått til som f.eks Erling Braut Haaland. Etablerte spisser vet vi nivået på og de vil aldri være i nærheten av de som vi ønsker å konkurere mot i Europa da de selv har spisser i 100+ millioners klassen.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2018 18:22    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Alle som leser på forumet vet dette godt larsarus uten at dette er så viktig for meg at jeg har tenkt å bruke tid på å gå tilbake i poster og begynne å klippe og lime.


Jo, det må du faktisk når du kommer med påstander som ingen kjenner seg igjen i. Uten sammenlikning for øvrig, blir dette som de som mener RBK alltid har dommerne med seg, men som aldri noensinne har klart å hoste opp et par eksempel en gang når jeg har dratt frem et tosifret eksempler på det motsatte.

Jeg har vært en forsvarer av Bendtner, men sesongen i år har vært skral. I likhet med prestasjonene til laget som helhet. I fjor puttet han helt greit med mål selv om våren var svak da også. Men han har vist at han har ting i seg som vi ikke trenger bruke 20 millioner på å skaffe på nytt.

@krisostby Det virker i hvert fall som historien samsvarer 100% med det kjæresten skrev på Instagram. Selv om hun ikke nevnte noe om et spark - som da visstnok heller ikke kan stadfestes på videoen - er det absolutt ingenting hun skrev som beviselig var uriktig.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.11.2018 18:32    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Mange her som lovpriser hans bidrag i denne sesongen og ikke måte på hvordan de går han i forsvar når han har blitt kritisert for dårlige prestasjoner. Alle som leser på forumet vet dette godt larsarus uten at dette er så viktig for meg at jeg har tenkt å bruke tid på å gå tilbake i poster og begynne å klippe og lime.

Nei, hvorfor gjøre en jobb for å underbygge ens påstander, når det er så mye lettere å bare slenge ut "fakta".

Tar du snarvegen til Spillerbørs 2018, så vil du se at Bendtner er helt ned på 10. plass på samlet børs for i år. Om han hadde en så stor fanskare som han aldri kunne gjøre en dårlig kamp for, hvorfor er han da rangert så pass langt ned? Rangert som "OK" med knappest mulig margin fra "Under Pari". I en sesong laget har prestert skikkelig dårlig så burde vel et sånt stort navn trone på toppen av den lista?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.11.2018 18:53    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke alle bare enes om at Bendtners største styrke er vingespennet hans. Hver gang han slår ut med armene ser han ut som en flygeøgle
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.11.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Min oppfatning er ikke at så mange mener at Bendtner har spilt så bra i år, men at svært mange mener at han ikke har vært så svak som noen hevder...

Det er en vesentlig forskjell på disse to synspunktene.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.11.2018 18:59    Post subject: Reply with quote

Må gjerne henvise til de som synes Bendtner har hatt en fantastisk sesong, for de er ikke riktig vel bevart. Når det er sagt, så har ikke Bendtner vært hverken bedre eller dårligere enn gjennomsnittet på årets lag, og da blir det så utrolig snevert å hele veien skulle fokusere på at Bendtner ikke har scoret mål. Vi skaper jo nesten ikke sjanser, og det er ikke bare spissen sin feil. Vi har en høyreback som har vært banens svakeste i bortimot hver kamp, vi har en midtbane uten ballferdigheter, som spiller på seg brudd konstant når de settes under litt press, og vi har hatt de beste kantspillerne ute det aller meste av sesongen. I tillegg har vi tydeligvis noen spillere som virker å sette egen komfort fremfor prestasjon og lojalitet til klubben de spiller i. Som jeg har sagt tidligere, Bendtner er faktisk ikke det store problemet i dagens RBK lag.

Bendtner setter målene om han får sjansene. Det beviste han greit i fjor høst, men denne sesongen har vi produsert uhyre lite offensivt, og alt for mange mål kommer av tilfeldigheter. Ikke av godt kollektivt spill, men som følge av grove feil hos motstanderen eller at enkeltspillere utretter noe ekstraordinært. Får man orden på det kollektive angrepsspillet igjen så kommer også målene, både fra Bendtner og andre, langt oftere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.11.2018 19:06    Post subject: Reply with quote

Bendtner er en slik type som skaper kognitiv bias hos mange. Enkelte skryter kanskje i overkant av ham, mens andre dømmer ham i overkant hardt.

Her på forumet har det dog vært ganske balansert. Han har fått skryt i enkeltkamper og ved enkelthendelser, men er neppe en kandidat til årets spiller hos særlig mange. Han har også fått dugelig med kritikk, også for kamper og situasjoner hvor det er vanskelig å få til noe uten å utføre ren magi.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 214, 215, 216 ... 297, 298, 299  Next
Page 215 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb