English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rini Coolen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 32, 33, 34  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
larsarus
Legende

PostPosted: 15.11.2018 15:00    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Pirlo: Har du en link til en eksempel-side, så kan jeg sjekke om det vil være enkelt å dra noe data ut fra det automatisk.

Er STAut oppe og går igjen altså?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2018 15:01    Post subject: Reply with quote

Som udiagnostisert ADHD-entusiast blir jeg dratt mot andre ting når jeg jobber med det jeg skal (STAut i dette tilfellet) - så hvis jeg har noe annet å hoppe på, vil jeg få en naturlig dragning mot å gjøre ferdig det nye datasank-regimet til STAut. QED eller noe sånt. Wink
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 15:07    Post subject: Reply with quote

Jeg talte opp sjansene for noen dager siden, men husker ikke resultatet annet at under begge to har dette vært sesongen med færrest sjanser skapt av RBK i de 20 årene VG har ført statistikk.

Sesonger før 2017 finnes på old.vglive.no, med snitt ferdig utregnet.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 15:31    Post subject: Reply with quote

Orion:

Står inne på hver enkelt kamp under statistikk, f.eks:

https://vglive.no/events/...statistics

Hadde vært nydelig om du hadde fått til det!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2018 15:38    Post subject: Reply with quote

Kult, de laster inn en JSON-fil med statistikk som ser litt sånn ut:

Jeg må undersøke hvor vanskelig de gjør det å laste ned denne fra andre ting, men da er det et godt håp for at noe skal kunne trekkes ut. Takk for tips! Smile

Skeptix: Det er kult, men alt som kan automatiseres hopper jeg på med glede, det kommer alltid noen med en vri på ting som ønsker å se faktor X opp mot faktor Y osv. Smile

Edit: Linken til statistikk-fila er i for Start-RBK https://vglive.no/api/vg/...statistics - så må man bare scrape ut alle kamp-event-IDene. Det bør være mulig. Ser lovende ut dette. Beklager avsporing mtp. topic.
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Øy! Slutt å ødelegg en av tidenes mest usaklige RBKweb-debatter med nyttig informasjon om statistikk. Jeg har fortsatt masse popcorn og jeg vil underholdes. Kjør debatt! Very Happy
Montana
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 17:50    Post subject: Reply with quote

Om vi ikke kan kose oss med usaklige debatter i en kaossesong så kan vi aldri det. Tommel'n opp!
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 18:39    Post subject: Reply with quote

Antall sjanser skapt:

Kåre: 86 på 16 kamper, snitt 5,375

Rini: 65 på 13 kamper, snitt 5.
Back to top
Oppkast
Senior

PostPosted: 15.11.2018 20:44    Post subject: Reply with quote

Sjansene vi har skapt under Coolen er selvsagt langt større enn under Kåre kjenner jeg bermen rett.

Hadde vært interessant å få sett sjanser i mot også.
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 15.11.2018 21:10    Post subject: Reply with quote

Mye usakligheter her inne nå. bermen? Virkelig? må da gå an å ha en mening uten å slenge rundt seg med totalt unødvendige bemerkinger om andre.

Selv driter jeg en lang en ift kåre vs coolen. Har ikke noe problem med å akseptere at Kåre fikk fyken. Coolen har snart avsluttet sesongen og kommer forhåpentlig vis ikke til å fortsette som hovedtrener. Det er også helt greit. Han har gjort den jobben han ble satt til, og det er allt.

Hele denne sesongen har vært en pinefull reise og jeg er glad det snart er over. For selvsagt blir allt såååå mye bedre neste sesong Wink
larsarus
Legende

PostPosted: 15.11.2018 21:19    Post subject: Reply with quote

Oppkast wrote:
Sjansene vi har skapt under Coolen er selvsagt langt større enn under Kåre kjenner jeg bermen rett.

Stemmer det. Taktikken til Kåre eliminerte jo sjanser i mot.
Back to top
Oppkast
Senior

PostPosted: 15.11.2018 21:31    Post subject: Reply with quote

En taktikk som gjør at vi skaper færre sjanser og slipper til flere er langt bedre, helt enig.
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 15.11.2018 21:32    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Antall sjanser skapt:

Kåre: 86 på 16 kamper, snitt 5,375

Rini: 65 på 13 kamper, snitt 5.

Exactly! - endelig et håndfast bevis som bekrefter at Coolen ikke har vært den Messiasen som enkelte på forumet elsker å hevde ved å påstå at alt ble så mye bedre med Coolen.
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 15.11.2018 21:33    Post subject: Reply with quote

Oppkast wrote:

Det kan virke, som tidligere nevnt, at gode ting som skjer med RBK tilskrives Coolen, mens alt det dårlige tilskrives Kåre. Det blir enkelt for de som hele tiden roser Coolen opp i skyene. Vi andre som forstår oss på fotball ser at Coolen ikke har tilført laget noe som helst.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 15.11.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

Very Happy Dette begynner virkelig å ligne på denne Kåre tråden som pågikk i flere mdn. De fleste hadde slått seg til ro med tingenes tilstand, 1 person måtte fortsatt føre en enmannskrig til det siste. Eneste er vel at her er det 2 - 3 stykker som fører en krig mot en oppdiktet Coolen fanskare.

Hva er det egentlig dere "Coolen har vært en katastrofe som vikar" vil fram til igjen? Er det at dere ønsket en annen vikar? Er det at dere fortsatt er bitre på at Kåre måtte gå? Eller er det at dere er totalt uenige om at han har gjort en bra sesong resultatmessig? For de fleste mener faktisk at resultatene er mer en godkjent alt tatt i betraktning. Han var aldri noen førstevalg (selv om noen er villige til å satse livet sitt på det). Han hadde en liten mulighet til å bli vurdert seriøst dersom han ikke bare fikk resultater men også viste klar fremgang prestasjonsmessig. Der kan vi vel si at han strøk med glans og spilte seg selv totalt ut av diskusjonen om å seriøst bli vurdert som ny hovedtrener.
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 15.11.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:

Exactly! - endelig et håndfast bevis som bekrefter at Coolen ikke har vært den Messiasen som enkelte på forumet elsker å hevde ved å påstå at alt ble så mye bedre med Coolen.

Har jeg ikke fått med meg. Kan du vise til noen som har hevdet at han er Messias?
Back to top
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 15.11.2018 22:00    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Very Happy Dette begynner virkelig å ligne på denne Kåre tråden som pågikk i flere mdn. De fleste hadde slått seg til ro med tingenes tilstand, 1 person måtte fortsatt føre en enmannskrig til det siste. Eneste er vel at her er det 2 - 3 stykker som fører en krig mot en oppdiktet Coolen fanskare.

Hva er det egentlig dere "Coolen har vært en katastrofe som vikar" vil fram til igjen? Er det at dere ønsket en annen vikar? Er det at dere fortsatt er bitre på at Kåre måtte gå? Eller er det at dere er totalt uenige om at han har gjort en bra sesong resultatmessig? For de fleste mener faktisk at resultatene er mer en godkjent alt tatt i betraktning. Han var aldri noen førstevalg (selv om noen er villige til å satse livet sitt på det). Han hadde en liten mulighet til å bli vurdert seriøst dersom han ikke bare fikk resultater men også viste klar fremgang prestasjonsmessig. Der kan vi vel si at han strøk med glans og spilte seg selv totalt ut av diskusjonen om å seriøst bli vurdert som ny hovedtrener.

Jeg snakker kun for meg selv, i motsetning til deg som omtaler andre som "dere" og deg selv som del av "for de fleste." Jeg er uenig i at Coolens resultater "er mer enn godkjent alt tatt i betraktning." Og det hevder jeg at det er en hel drøss som støtter. Kanskje ikke på dette forumet, men ellers i Trondheim er det mange med liknende mening om Coolens prestasjoner. Det å bruke hersketeknikk, som jeg oppfatter at du prøver på nå ved å forsøke å latterliggjøre andre sitt standpunkt er helt unødvendig. Det hjelper iallfall ikke oponionen som har sett hva Coolen har klart å få til "alt tatt i betraktning." Kåre ville gjort det minst like bra, sannsynligvis bedre. Coolen har ikke tilført noe. Mener jeg. Og ta et søk i landets nettaviser så vil du se at det er flere som har samme oppfatning. Og flere er tidligere Rosenborgere. De er enige med meg i at Coolen ikke har tilført laget noe. Så å framstille det som om at det på forumet er en konsensus om at Coolen har gjort en bra jobb og at det kun er 2-3 som mener det motsatte - det blir for lettvint og i mine øyne helt på jordet.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2018 22:03    Post subject: Reply with quote

Du ble spurt om du kunne vise til disse som hevder at Coolen har vært Messias. Istedet for å komme med et eneste eksempel, fortsetter du bare i den samme regla.

Om du skal sitte igjen med noe som helst troverdighet her, får du enten komme med eksempler på de du prater om - eller tone ned dette våset mange hakk.

For min del? Ikke sett en eneste person som ønsker at Coolen blir fast ansatt. Ikke en eneste. Det inkluderer rbkweb, Twitter og i verden utenfor internett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
NilsArneEggenErKongen
Proff

PostPosted: 15.11.2018 22:05    Post subject: Reply with quote

Hedon: Fanfrasør skrev: "Eller er det at dere er totalt uenige om at han har gjort en bra sesong resultatmessig?"

Dette indikerer at dette er noe han mener. Er du uenig??
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 15.11.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktik at de fleste i nettavisene etc. faktisk mener at resultatene med seriegull, cupfinale og E.L. er mer enn godkjent av Coolen som vikar. At ikke du er enig at det er godkjent har du jo lov til å mene. At de mener at han ikke har tilført RBK noe eller nok er vel ment med tanke på at han lenge ble vurdert som en kanditat til å bli ny hovedtrener. Har lest alt som er av nettaviser og har ikke klart å tolke noen av de som at noen mener at han har vært en katastrofe som vikar eller at han ikke har gjort jobben som vikar. Jeg har tolket alt det negative som er skrevet om Coolen opp mot ny fast erstatter for Kåre.

Vi får bare være enige om å være totalt uenige. Jeg er enig med deg at han ikke har tilført rbk nok til å bli ny hovedtrener men vi kommer til evig tid til å være uenige om at han gjorde en godkjent jobb som vikar med seriegull, cupfinale og E.L. gruppespill.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 15.11.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:

Hva er det egentlig dere "Coolen har vært en katastrofe som vikar" vil fram til igjen? Er det at dere ønsket en annen vikar? Er det at dere fortsatt er bitre på at Kåre måtte gå? Eller er det at dere er totalt uenige om at han har gjort en bra sesong resultatmessig?

Må man ha en agenda for å diskutere? Man kan være enig i at Kåre og Erik måtte få sparken, og også være enig i at Coolen sannsynligvis var beste mulige kortsiktige løsning, samtidig som man kan være uenig i at vi har blitt bedre etter sommeren.

Det handler mye om at man leser tolkninger og meninger man er uenig med, og føler trang til å svare. F.eks synes jeg at det er merkelig å bruke resultater for å forsvare Coolen når mantraet her inne (med riktighet) var at man måtte se bak resultatene når man vurderte Kåre. Alle som har sett Rosenborg etter sommeren klarer jo å identifisere at vi har hatt fryktelig mange elendige kamper, ispedd med en eller annen godkjent kamp. Akkurat slik det var under Kåre. Samtidig er det statistiske grunnlaget så tynt at én eller to kamper fra eller til er forskjellen på om vi gjorde det bedre eller dårligere etter sommeren.

Men igjen: Det å mene at vi ikke er blitt bedre behøver ikke bety at man er uenig i styret sine vurderinger eller handlinger, men dette er tråssalt et diskusjonsfora, jeg synes det er interessant å diskutere hvorvidt Coolen faktisk har gjort RBK bedre, uavhengig av om han er kandidat for hovedtrenerstillingen, om man mener Kåre skulle fått sparken eller om man mener Håkon Schwabe burde blitt midlertidig trener isteden. Dette er jo tråss alt Rini Coolen-tråden, hva ellers skulle vi diskutert her inne?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 15.11.2018 22:22    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Hedon: Fanfrasør skrev: "Eller er det at dere er totalt uenige om at han har gjort en bra sesong resultatmessig?"

Dette indikerer at dette er noe han mener. Er du uenig??

Resultatmessig har han jo gjort en bra jobb. Poengsnittet er høyt, vi har vunnet serien, er i cupfinale og gruppespill i EL. Det er ikke resultatene isolert sett som gjør at folk er skeptiske/negative til Coolen. Det er omtrent alt det andre.

Å konstatere at Rosenborg har levert gode resultater i høst er sånn cirka sju lysår unna å hevde at Coolen har vært en frelser. De samme argumentene for å fjerne Kåre er relevante også når det gjelder Coolen. Resultatene er gode, men spillet er møkk.

Å pøse på med stråmenn der du nærmest hevder at du er en del av bare 2-3 stykker som mener at Coolen ikke bør få fortsette, at "alle" mener han er Messias og så videre - er kun med på å rasere din troverdighet her inne. Hvis det er det du ønsker, så værsågod, men jeg klarer ikke å forstå at det skal være noe å trakte etter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 15.11.2018 22:24    Post subject: Reply with quote

Resultater er tørr fakta. Om 20 - 30 år når man leser historiebøkene så vil det stå at i 2018 sesongen tok rbk seriegull, cupfinale, dersom det blir cupgull + E.L. gruppespill så vil det bli lest som ikke bare en godkjent sesong men faktisk en veldig bra sesong for klubben. Spillet og alt det andre vil være glemt. Så fakta er resultatene 2018 er mer en godkjent.

Så er det noen som henger seg opp i små detaljer og dette er hva jeg kaller flisespikkeri. Ingen mener at Coolen er Mesias, ingen mener at han bør bli ny hovedtrener og ingen mener at han har revolusjonert spillestilen og ingen mener at han har tilført klubben på langt nok til å være ønsket som ny hovedtrener. Mange mener at han tilførte noen små endringer, justeringer som var med på å endre en negativ utvikling i kombinasjon med en god Hansen og Jebali i form.

Jeg kan ikke noe for det men jeg sliter virkelig med å forstå hva dette Coolen hatet til en vikar med årets resultater som snart er tilbake i stilingen som leder for akadamiet egentlig bunner i.
larsarus
Legende

PostPosted: 15.11.2018 23:04    Post subject: Reply with quote

Oppkast wrote:
En taktikk som gjør at vi skaper færre sjanser og slipper til flere er langt bedre, helt enig.

Jobb-spesifikasjonen til Kåre var å produsere underholdende fotball og ha laget og spillet klart til serie-start, cup-start, og CL/EL-kvallik, noe han feilet på alle punkter på i år. Jobb-spesifikasjonen til Coolen var å berge det som berges kunne for sesongen, noe jeg vil påstå han resultatmessig har gjort tålelig bra. Coolen ble ikke ansatt for å klare det Kåre ikke klarte - han ble ansatt fordi Kåre ble avsatt på grunn av tjenesteforsømmelse, og noen var nødt til å midlertidig fylle hans rolle inntil en mer fremtidsrettet løsning var klar.
Back to top
Oppkast
Senior

PostPosted: 15.11.2018 23:19    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Jeg kan ikke noe for det men jeg sliter virkelig med å forstå hva dette Coolen hatet til en vikar med årets resultater som snart er tilbake i stilingen som leder for akadamiet egentlig bunner i.

"Hatet" her inne som du snakker om er vel heller mot Kåre og Hoftun enn mot Coolen. Det er ikke rent få her inne som i fullt alvor mener at Kåre ikke hadde hatt sjans til å få til det Coolen har fått til i høst, og at vi har vært langt bedre enn under vårsesongen. Rimelig greit med eksempler å ta av en del sider bakover i denne tråden.

Greit å se at tallene bekrefter det vi med fotballforståelse har sett i hele høst. Nemlig at "utviklingen" går i feil retning.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 32, 33, 34  Next
Page 29 of 34

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb