English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Salzburg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem spilte best?
André Hansen
51%
 51%  [ 43 ]
Erlend Reitan
2%
 2%  [ 2 ]
Besim Serbecic
0%
 0%  [ 0 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Birger Meling
0%
 0%  [ 0 ]
Djordje Denic
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Samuel Adegbenro
29%
 29%  [ 25 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Nicklas Bendtner
16%
 16%  [ 14 ]
Marius Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 84

Author Message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 09.11.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

Hansen 6 BB

Reitan 3
Serbecic 2
Hovland 1
Meling 3

Jensen 3
Konradsen 3
Denic 2

Samuel 3
Søderlund 2
Bendtner 3


Lundemo 4
Levi - Overraskende bra.

Coolen - 2. Startet med feil 11er. Kred for å se dette og gjøre riktig endring. Synd endringen kom 4 mål for sent....
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.11.2018 08:50    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...ce=vgfront

Quote:

Kommentator Birger Løfaldli i Adresseavisen mener det utenomsportslige bråket rundt Nicklas Bendtner kan ha vært en medvirkende årsak til at resultatene til Trondheims-klubben ikke har vært gode i Europa League.


Trodde faktisk ikke det var mulig at nivået på kommentarene i Adressa kunne gå ned når Kroken slutta, men Løfaldli er jaggu enda værre. Er vel bare et tidsspørsmål før Kjernen får skylden for at spillerne ikke gidder å yte for klubben også.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 09:02    Post subject: Reply with quote

Førsteomgangen i går var ordentlig, ordentlig stygg. Det er sånn det ser ut når man gjør ei skikkelig taktisk blemme (Bendtner og Søderlund fra start, med de effektene det har, gav i hvert fall meg øyebryn rundt hårfestet) samtidig som spillerne ikke er mentalt til stede i det hele tatt. Forsvarsspillet, med firkløveret Denic, Konradsen, Serbecic og SPESIELT Hovland var en ren leksjon i hva man ikke skal gjøre mot en bevegelig motstander. Offensivt var Adegbenro og Bendtner de eneste som klarte å spille enkle pasninger engang.

Nå kom nok ikke Salzburg med fullt trøkk i andre omgang, men det var godt fra tribuneplass å se laget komme opp i banen, score et par mål, skape noen sjanser og vinne omgangen, i det minste. Vi fikk også se litt hva Bendtner og Adegbenro kan utrette når de får spille nær hverandre på banen, og det kan bygges videre på.

Jeg håper Rosenborg tar vare på videoene fra Salzburg-kampene, for tross en del strukturelle og praktiske forskjeller mellom klubbene er det på en måte det laget vi vil være. De har jo litt gamle-Rosenborgs posisjon i fotball-Europa: et storlag fra en dårlig liga med ekstreme kollektive ferdigheter som får individene til å framstå som enda bedre enn de er. Samtidig er nettopp de styrkene Salzburg viser, og kjører over oss med, nøyaktig det som virkelig mangler i vårt lag. Tempo, kvikkhet, presisjon, mot, og våre spillere ser plutselig ut som neandertalere. Vi må cirka åtte hakk opp på fysisk fitness før vi kan matche sånne lag, langt mindre 'forvente' å få et resultat.

Det skal bli godt å få nullstilt etter denne sesongen, og se et lag som synes det er gøy å spille tøffe kamper igjen. Basert på denne kampen er det mange spillere som må vurderes utskiftet, for makan til første omgang, innstillingsmessig, har jeg sjelden sett.

PS: Nivået på Kjernen er direkte imponerende, spesielt i en sånn dritomgang som de første førtifem.

Børs:

Hansen BB 7 - Redder oss fra teknisk knockout i første omgang med noen svært gode inngripener. Skal ha mye tur for å plukke målene.

Reitan 2 - Faller dessverre gjennom på nivået. Skremmende dårlig teknisk og konstant upresis med ball. Blir heldigvis utfordret minimalt defensivt.

Serbecic 2 - Virker usikker fra start til slutt, mister markering og taper duellene langs bakken. Store problemer med bevegelige Minamino.

Hovland 1 - Straffes ekstra hardt fordi han er den som skal ta mest ansvar, men han er ikke i nærheten. Kan ikke rygge så mye mot gode lag, det er amatørmessig. Selvmål.

Meling 3 - Viser litt gamle unoter idet han verken klarer å hindre innleggene på innsiden eller å bli passert på utsiden. Bedre ballkontroll enn de andre.

Jensen 4 - Noen konstruktive bidrag med ball, men klarer ikke bruke kreftene fornuftig i etablert forsvar.

Konradsen 2 - Fryktelig statisk i forsvar, og blir konsekvent liggende på feil side av farligste motspiller. Mangler både frekvens og framsyn. Prøver å løse opp med pasninger.

Denic 2 - Spiller med energi, men det går alt for fort for ham nå RBS skrur på turboen, og da er han helt fortapt.

Adegbenro 6 - Ukomfortabel på høyre mot en hurtig back, men klarer ofte å ta vare på ballen. Giftig i spissduo med Bendtner i andre omgang. Scorer et flott mål.

Søderlund 2 - Klarer overhodet ikke å finne eller utnytte det store mellomrommet som oppstår når vi en sjelden gang spiller av presset til RBS, da er han i ingenmannsland. En god avslutning trekker opp. Fortjent bytte.

Bendtner 5 - Svak førsteomgang, selv om han var en av få som tok vare på ball av og til. Skrekkelig forsvarsjobb. Direkte god i andre omgang, tøff i duellene og truer farlige rom. To assist.

Lundemo 4 - Inn til pause. Blir som forventet ren saltstøtte defensivt, og slår flere grusomme feilpasninger, men har også en flott pasning som til slutt gir scoring. Fæl til å velge støttepasning upresset.

Levi - Har et greit innhopp med noen gode involveringer med ball, og som forventet få gode involveringer uten.

Vilhjalmsson - Kommer inn og vinner litt i lufta uten særlig mål og mening.

Coolen 2 - Håpløs kampinngang, både taktisk og tenningsmessig, og da har vi fire i sekken før vi får justert. Finner det riktige grepet, men det hjelper på lite annet enn en litt triveligere halvtime for publikum.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 09.11.2018 09:03    Post subject: Reply with quote

Den kommentaren til Løfaldli er på nivå med gårsdagens prestasjon av spillerne. Jeg tror vel heller at Bendtners manglende innsats under kamp er provoserende for noen i gruppa.

Jeg håper spillerne innser at de må heve nivået på treninger og egentrening for å nærme seg nivået i Europa og ikke sutrer over hvor mye kritikk de får. Men jeg frykter at mentaliteten i gruppa er helt feil for tida.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 09.11.2018 09:35    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
senador wrote:
Innsats og aggressivitet har vært skremmende fraværende i hele sesongen. Veldig merkelig at ingen i klubben ser det.


Veit ikke om du har fått med deg siste nytt, men, Kåre fikk altså sparken i høst.


Jo da, men dette har jo vært en trend over lengre tid, også før Kåre fikk sparken. Hvis man har et snev av fotballkompetanse og litt innsikt i fysisk trening mener jeg at man burde visst at det man holder på med er helt feil. Flere i klubben klager på kritikk, men spiller uten innsats . Det viser at det fortsatt er folk som ikke ser det alle ser. Skremmende
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 09.11.2018 09:37    Post subject: Reply with quote

Løfaldli, hvor nedsnødd går det faktisk an å bli? For en helt idiotisk konklusjon. Det er vel bendtner-saken som er skyld i at vi er dårligere på alt enn samtlige motstandere. Selv deres forsvarsspillere har jo fart, ballkontroll, pasninger og blikk for spillet som våre midtbane og angrepsspillere bare kan drømme om, kanskje foruten Adegbenro. Vi må kanskje bare innrømme at vi faktisk ikke er bedre enn dette med dagens stall?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 09.11.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:

Da ser vi nok bare fotball ulikt. Du mener (antar jeg) at Ranheim først og fremst er et resultat av de riktige spillerne til å spille RBK-fotball, men jeg ser på Ranheim som et resultat av en klubb som trener på riktige tingene og får maksimalt ut av hver spiller.

Witry, Løkberg og Co har ikke noe i RBK å gjøre, det har Maalen.


Når det gjelder Maalen er vi enige. Når det gjelder spillerne så er ikke poenget mitt at vi skal hente hele Ranheim, men vi henter spillere som ikke er stort bedre for mye mer penger. Da gjør vi noe fundamentalt galt.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2018 11:08    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne hatt en egen tråd med "Zaphod's analyse".

Dine børser er virkelig en berikelse å lese Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 11:13    Post subject: Reply with quote

Smile
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 09.11.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Enig om @Zaphod81 Tommel'n opp!

Veldig gode analyser og skrivemetode.
Dog uenig i analysen av Bendtner. Vi er enige om at han var fryktelig svak i første og bedre i andre. Men han var etter min mening ikke så mye bedre i andre at summen kampen sett under ett fortjente karakteren 5. Klar 2er fra meg i første. For å sette en femmer krever det en andreomgang opp mot 7. Og så mye bedre var ikke andreomgangen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 11:54    Post subject: Reply with quote

Første omgang er vi enige i. Unødvendig dårlig innsats i feil posisjon, det eneste som trekker opp er at det kun er han som klarer å bruke ballen litt.

Jeg synes det er en ganske klar sjuer i andre omgang. Han vinner flere tøffe dueller, treffer Adegbenro med stussene, og har to assist i en litt mer 'engelsk' spissrolle. Han er faktisk nær sin tredje assist når han spiller fram Meling veldig pent. Mye involvert i mellomrommet, jeg skulle bare ønske han var litt grådigere på å skyte selv fra ok posisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 09.11.2018 11:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du må være Trondheims største Bendtner-fan, Zap.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 09.11.2018 12:00    Post subject: Reply with quote

Vi kan jo prute oss frem til en karakter på andreomgangen. Very Happy Jeg kan være villig til å gi en 5'er på andre. Hvis du strekker deg til 6 kan jeg også gjøre det. Enig?

Forøvrig synes jeg også det er merkelig få skuddforsøk. Ser litt for ofte at han velger å sentre fremfor å skyte fra ok posisjon.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 09.11.2018 12:43    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror du må være Trondheims største Bendtner-fan, Zap.



Zap forholder seg til fakta. Bendtner var ok i 2. omgang.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 09.11.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig at Bardal klarer å gi Søderlund og Bendtner samme karakter.

Begge fikk 2, for de som ikke har fått det med seg.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2018 13:01    Post subject: Reply with quote

Om Bendter var 2 så var søder -7...
Ikke det at Niklas hadde en fantastisk kamp, men herregud for noe dritt Alex leverte. Soleklar kandidat for salg (om noen vil ha ham da) i min bok.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 09.11.2018 13:17    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Helt utrolig at Bardal klarer å gi Søderlund og Bendtner samme karakter.

Begge fikk 2, for de som ikke har fått det med seg.


Føler ofte at med Bendtner så er man enten litt for snill eller altfor streng på karakteren hans. Bardal er stort sett alltid sistnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 13:44    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg tror du må være Trondheims største Bendtner-fan, Zap.


Kanskje? Eller så kanskje jeg ikke skalerer de individuelle børsskårene så hardt etter resultat som mange andre gjør. (merk også: jeg er ikke den som gir Bendtner høyest børsscore i denne).

Jeg synes for eksempel det er relativt strengt av meg å gi en spiss en femmer etter en kamp der han har to assist og står bak fire av våre sjanser, fordi han ikke jobber godt nok bakover i en uvant vingrolle i første omgang.

Kontra for eksempel en midtstopper som er sjef i et forsvar som slipper inn fem mål, hvorav fire(!) på en omgang, og attpåtil scorer et litt klønete sjølmål i tillegg til å være veldig passiv på to av de andre baklengsmålene. Adressas børssetter gav ham en høyere score.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 09.11.2018 15:27    Post subject: Reply with quote

De fikk samme karakter av Bardal. Men poenget ditt står seg godt.
Angriper står bak 4 sjanser, to assist. Jobber (som den andre vingen) for dårlig bakover i 1.omg - karakter 2.
Midtstopper, slipper til masse enkle sjanser. Klønete selvmål - karakter 2.
Angriper med fin heading, løper best av de foran, vinner nesten ingen dueller, forferdelig ballbehandling - karakter 2

Synes ikke Bardal sin børs henger på greip i det hele tatt.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 09.11.2018 15:28    Post subject: Reply with quote

Slår til med en gåte siden det er fredag og greier.

Hva er likheten mellom Rosenborg og Norge?
Begge har et forsvar som blir rent i senk og lekker som en sil.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb