English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 297, 298, 299  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 15:54    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Kings wrote:
Bart1 wrote:
3 måneder er ikke mye. Det er jo en særdeles grov sak. Sparke noen i hodet, etter de har blitt bevistløs (hvis man skal tro på politiet).

Du er svært morsom, og kan umulig ha fulgt med på saken. Smile

Har fulgt med på streamen

Det kan du umulig ha gjort ...
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

Uansett om påtalemyndigheten kun klarer å bevise slag og ikke spark så stiller man ikke akkurat med gode odds på å sannsynliggjøre selvforsvar når man er den som slår det første slaget. Det er Bendtners problem. At sjåføren er av en type som kan terge på seg en stein vil jeg tro er av mindre betydning for skyldspørsmål, men har trolig betydning for straffeutmåling.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 15:57    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
du bør slutte med å være så bombastisk lille venn.

Sterk kandidat til "Herskerteknikkprisen november 2018"!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.11.2018 15:58    Post subject: Reply with quote

Bendtner og fruen har blitt forsøkt lurt, de har blitt forfulgt, trakassert, truet og kastet gjenstander på.

Det opfyller krav til selvforsvar. Om aktor ikke kan bevise at det har skjedd mer enn 1 slag, så går Bendtner mest sannsynlig fri. Det er min ikke-juridiske konklusjon tidlig i prosessen. Smile
Back to top
haavarl
Forumsjef

Dom forventet 15.30.
Pirlo
Veteran

@Puckno
Det er ikke et vilkår å bli slått først for å kunne påberope seg selvforsvar. Spørsmålet blir heller om Bendtner, slik situasjonen fremsto for han, hadde grunn til å tro at sjåføren ville angripe. Hvis ja blir spørsmålet om slaget var en forholdsmessig reaksjon på den frykten.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:00    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvis min klient ville gøre noget, så havde han alle muligheder for at gøre det. Han kunne have påkørt dem med sin bil, men han gør ingenting.

Det er offisielt det dummeste argumentet jeg noensinne har hørt. Advokaten mener altså at dersom sjåføren var sinna nok til å prøve å treffe Bendtner eller 'ludderet' litt hardt med en plastflaske brus fra fem meters hold, så hadde han heller valgt å massakrere begge med bilen. Men nei, han gjør visst 'ingenting'??

Minn meg på å ikke snike i køa på Kastrup foran den advokaten. Da blir man trolig dratt inn på do, partert, og bitene sendt på forskjellige fly til alle verdenshjørner, for hevn er hevn.
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 02.11.2018 16:06    Post subject: Reply with quote

https://ekstrabladet.dk/s...376819.ece

"13:24
Stefan Christensen
Chaufføren siger så: Fucking lille luder, jeg skal kneppe ham."

Blir nok dom på Bendter. Sjåføren ville jo bare kneppe skjorten hans. Dårlig gjort å slå ned folk som yter ekstraservice.
Razz
puckno
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:07    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
@Puckno
Det er ikke et vilkår å bli slått først for å kunne påberope seg selvforsvar. Spørsmålet blir heller om Bendtner, slik situasjonen fremsto for han, hadde grunn til å tro at sjåføren ville angripe. Hvis ja blir spørsmålet om slaget var en forholdsmessig reaksjon på den frykten.

Selvforsvar krever en forholdsmessig reaksjon. Du kan ikke smelle inn kjeven sånn helt uten videre. Jeg ser de på forsvarssiden prøver å fremstille det som at Bendtner 'dyttet ham unna', det kunne kanskje gått, men å smelle ham ned med kjevebrudd er milevis unna forholdsmessig reaksjon. Frifinnelse er rimelig usannsynlig.
Back to top
Kings
Senior

PostPosted: 02.11.2018 16:10    Post subject: Reply with quote

Sensasjons-artikkel fra Fox Sports om vår kjære Bendtner.

https://www.foxsportsasia...instagram/
krist2
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Quote:
Hvis min klient ville gøre noget, så havde han alle muligheder for at gøre det. Han kunne have påkørt dem med sin bil, men han gør ingenting.

Det er offisielt det dummeste argumentet jeg noensinne har hørt. Advokaten mener altså at dersom sjåføren var sinna nok til å prøve å treffe Bendtner eller 'ludderet' litt hardt med en plastflaske brus fra fem meters hold, så hadde han heller valgt å massakrere begge med bilen. Men nei, han gjør visst 'ingenting'??

Minn meg på å ikke snike i køa på Kastrup foran den advokaten. Da blir man trolig dratt inn på do, partert, og bitene sendt på forskjellige fly til alle verdenshjørner, for hevn er hevn.

Hjelpes! Er jo en helt utrolig uttalelse!
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
Selvforsvar krever en forholdsmessig reaksjon. Du kan ikke smelle inn kjeven sånn helt uten videre. Jeg ser de på forsvarssiden prøver å fremstille det som at Bendtner 'dyttet ham unna', det kunne kanskje gått, men å smelle ham ned med kjevebrudd er milevis unna forholdsmessig reaksjon.

Nja, men så gjelder det handling, ikke konsekvens. Det er slett ikke sikkert det er utafor å slå først, hvis man føler seg truet, og inntrykket mitt fra streamen er at slaget i seg selv ikke ble vurdert av aktoratet som hardt nok til å påføre vesentlig skade.

Derfor er disputten hvorvidt sjåføren slo hodet i bilen og asfalten da han falt, og dermed pådro seg skadene (forsvarerens historie), eller om Bendtner 'tryksparket' (tråkket på? stemplet? Sliter fortsatt med å forstå helt hvordan dette egentlig så ut) hodet hans mens han lå nede (aktoratets versjon).
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
KitWalker wrote:
du bør slutte med å være så bombastisk lille venn.

Sterk kandidat til "Herskerteknikkprisen november 2018"!

Næsj Very Happy
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 16:21    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår "trykkspark" som at hovedtyngden i kraften består i et dytt, et trykk; sette foten i/på noen og dytte med kraft; i motsetning til å fokusere kraften i trefftidspunktet.
Kings
Senior

PostPosted: 02.11.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Hold kjæft.. Nå skjer det Surprised
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

krist2 wrote:
zaphod81 wrote:
Quote:

Hjelpes! Er jo en helt utrolig uttalelse!

Hankte det samme som Zap her.

Han hadde tilgang til et drapsvåpen, men hvis alle som har det skulle bruke det under en konflikt så er det jo eskalering av legendarisk el loco standard.

Hvis jeg slenger dritt til noen på banen forventer jeg jo ikke at han skal dra kniv (full comobianer mode), hente bilen sin (russian mode) eller tømme et magasin i meg (texas mode) dette blir nesten en absurd måte å si at eskalering er kun A rett til Å ellers så eksisterer det ikke ><

Forklaringen til Bendtner fremstår bare mer å mer riktig.
At han slår først er vell bare pga at han er bedre til å sloss da... skulle han bare latt taxisjåføren slå ham ned? hva hadde hendt etterpå?

Nei her bør taxisjåføren ta sin del av ansvaret. at han fikk kjevebrudd fremstpr bare som shit happends, intet annet.

det sagt, alle som er involvert i voldsepisoder bør gjøre opp for seg så kanskje bendtner som tjener såpass bra kan ta legeregninga og svelge den klamelen. ser ikke helt for meg noe fengselsstraff for dette :/
Snorre
Junior

PostPosted: 02.11.2018 16:31    Post subject: Reply with quote

Det er nå en stund siden jeg har postet noe i anledning denne saken. Tidligere skrev jeg blandt annet noe generelt om dansk strafferett. Ser det hersker noe forskjellige syn her om provokasjon som formildende omstendighet og eller selvforsvar som straffrihetsgrunn.

Så vidt heg har forstått Dansk strafferett er provokasjon også selvstendig straffrihetsgrunn. Dette kan være interessant ifbm dommen. Har ikke fulgt saken i dag vel og merke, så mulig det ikke er sagt noe om i retten.
muppet
Proff

PostPosted: 02.11.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

Er så jævlig unødvendig hele denne saken. Begge burde blitt dømt til sinnemestringskus og 2 ukers opphold i en barnehage for å lære om hvordan man skal behandle andre mennesker.
enojado
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 16:33    Post subject: Reply with quote

Først starter kjeftingen fordi sjåføren ikke hørte. Også stikker Nicklas og dama ut av bilen uten å betale. Sjåføren blir mer opprørt og skal virkelig ta de. Kjører etter dem, går ut av bilen og sannsynligvis forsøker ål "ta dem"... masse lyder i bakgrunnen... deretter kommer sjåføren blodig tilbake i bilen.

Hvordan i huleste kan de legge ned en dom på Nicklas? Høres jo helt i tåkeheimen ut. Det kan virke som han forsvarte seg selv fra en stalker... Høres bare mer og mer sprøtt ut dette.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:34    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

Selvforsvar krever en forholdsmessig reaksjon. Du kan ikke smelle inn kjeven sånn helt uten videre. Jeg ser de på forsvarssiden prøver å fremstille det som at Bendtner 'dyttet ham unna', det kunne kanskje gått, men å smelle ham ned med kjevebrudd er milevis unna forholdsmessig reaksjon. Frifinnelse er rimelig usannsynlig.

Ja som jeg også skriver kreves en forholdsmessig reaksjon. Dette må likevel bedømmes ut fra hvordan tiltalte oppfattet situasjonen. Dersom tiltalte med grunn trodde han ville bli slått, vil det som regel ikke være uforholdsmessig og slå først.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 02.11.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

muppet wrote:
Begge burde blitt dømt til sinnemestringskus og 2 ukers opphold i en barnehage

Jeg går likevel ut i fra at du ikke uten videre ville oppfordret til å slippe disse to løs i den barnehagen der du har dine egne barn? Laughing
Back to top
enojado
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 16:41    Post subject: Reply with quote

Bendtner fængsel i 50 dage - seks dage er ubetinget
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to top
Hacken
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 16:41    Post subject: Reply with quote

50 dager fengsel
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2018 16:42    Post subject: Reply with quote

Stefan Christensen
50 dages fængsel til Bendtner
enojado
Rutinert

PostPosted: 02.11.2018 16:43    Post subject: Reply with quote

Bendtner skal betale 11.350 kroner i erstatning til chaufføren.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 297, 298, 299  Next
Page 201 of 299

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb