English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 271, 272, 273  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 21.10.2018 14:24    Post subject: Reply with quote

Hvis dette først og fremst er en prinsippiell sak for trenere vs klubber om stillingsvern for topptrenere, så burde faktisk trenerforeningen og norsk toppfotball ta denne saken for henholdsvis trener og klubb. For å få avklart rettstilstanden.

Hvis dette først og fremst er en sak om hvordan Kåre fikk sparken, så burde det vært tatt utenfor domstolen. Alt annet vil være en sløsing av samfunnets ressurser.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 21.10.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Vennligst reduser mengden sitert tekst.

OrionPax wrote:
NilsArneEggenErKongen: Ja, det er sterke ord, men som supporter og medlem som kun representerer meg selv har jeg ikke noe problem med å bruke dette begrepet om ham. ... Må vi ha video av avstemningen for å avfeie konspirasjonsteoriene?


Engasjement og følelser er gode egenskaper for en supporter å inneha. Det har du også mye av. Jusen er derimot blottet for følelser, og her er mitt poeng. Juridisk sett kan det godt hende at beslutningstakere i RBK-systemet har tatt avgjørelser/ utført handlinger i strid med regelverket. Det er vel dette Kåre ønsker å få belyst.

Og jeg gjentar gjerne min oppfatning. Kåre er fortsatt en viktig del av Rosenborg. Han har bidratt med svært mye opp gjennom årene som spiller, men også som trener. Det forsvinner ikke selv om han velger å gå til sak mot sin tidligere arbeidsgiver. Og det er ikke laget, klubben i mitt hjerte han går til sak mot - det er den juridiske prosessen rundt avslutningen av eget arbeidsforhold han vil få belyst. Det er her vesensforskjellen ligger.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.10.2018 15:10    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Persona non grata er sterke ord. Jeg hevder fortsatt at Kåre ikke gjør dette mot klubben. Han er fortsatt Rosenborger. Han gjør dette fordi Koteng som hans arbeidsgiver avsluttet hans arbeidsforhold på en måte som Kåre nå ønsker å få belyst juridisk om var riktig eller ikke. Det har jo ingenting med Kåres holdning til RBK som klubb å gjøre. Det blir rett og slett for endimensjonalt å mene det - etter min mening.


Tja, sannsynligheten for at Kåre kommer til å inneha verv eller stilling i RBK igjen på noe tidspunkt er vel rimelig minimal, så det er vel ikke SÅ sterke ord tross alt.

Resten du skriver baserer du utelukkende på synsing og det du har lest i mediene. For det første var det et enstemmig styre som vedtok dette. Koteng, som styreformann, er den som uttaler seg om saken på vegne av styret. I motsetning til det enkelte virker å tro så er ikke Koteng noe enerådende diktator i RBK, som kan avsette folk i hytt og pine. Han kan faktisk foreta seg særdeles lite uten å ha flertall i styret.

Når det gjelder oppsigelsen og hvordan det ble gjort, så har vi kun hørt Kåre sine uttalelser, fordi klubben i stor grad er bundet av taushetsplikt, og ikke kan uttale seg i hytt og pine til mediene på samme måte. I retten vil de derimot kunne gjøre det, og først da blir saken fullt belyst.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 21.10.2018 15:23    Post subject: Reply with quote

Jeg forholder meg til fakta, og ja, media er en pålitelig forvalter av fakta. Så det å gjengi medieomtale av saken, slik du korrekt beskriver at jeg og andre gjør, er å formidle sakens fakta - så langt. Innenfor presseetikken er det vanlig å la begge sider uttale seg, det har de gjort. Og utifra det har media og folk flest, deriblant du, gjort seg opp en mening. Og det er helt greit. Det som ikke er greit, etter min mening, er å blande følelser inn i juridiske spørsmål. Man kan mene mye, men jusen handler om lover og regler - ikke følelser.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2018 15:36    Post subject: Reply with quote

Jeg kan lett være enig i at Kåre har vært en viktig del av Rosenborg. Han var en viktig midtbanespiller på 90-tallet, og han har vært klubbens nest mest suksessrike trener gjennom tidene målt i titler. Han kom også inn på et særdeles viktig tidspunkt og gjorde mye både bra og nødvendig. Jeg kan lett skille på at jeg er glad for at Kåre kom i 2014 og at jeg synes det etterhvert kan være solid grunnlag for at det var på tide å si takk for nå i sommer (selv om timingen er noe jeg nok alltid vil lure på).

Det jeg ikke klarer - eller ønsker - å skille på er at det at han nå tar klubben til retten ikke har noe som helst med RBK å gjøre, men en eller annen slags separat juridisk opplyst greie som utelukkende er prinsippspørsmål og ikke påvirker selve klubben negativt. Ja, det er mulig klubben har gjort Kåre en urett i måten han ble sparket på. Men selv om klubben har hatt anledning til å uttale seg til media, har de ikke sagt mye om denne saken. Det kommer først om de blir tvunget til å forsvare seg i retten. Og da tipper jeg mange av oss kommer til å oppfatte det som at Kåre har fått en ganske pen slump penger for å fratre, men var grådig og ville ha enda mer.

Uansett hvor mye man ønsker å skille det prinsipielle fra det følelsesmessige så funker det ikke. For de lever ikke i et vakuum uavhengig av hverandre. Den prinsipielle saken vil påvirke RBK negativt i det virkelige liv og dermed er jeg - som ellers er 100% for at arbreidstakere skal ha et sterkt vern i det norske samfunnet - helt fri for tvil for at jeg ønsker at klubben skal vinne frem på alle punkter.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.10.2018 15:41    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Jeg forholder meg til fakta, og ja, media er en pålitelig forvalter av fakta. Så det å gjengi medieomtale av saken, slik du korrekt beskriver at jeg og andre gjør, er å formidle sakens fakta - så langt. Innenfor presseetikken er det vanlig å la begge sider uttale seg, det har de gjort. Og utifra det har media og folk flest, deriblant du, gjort seg opp en mening. Og det er helt greit. Det som ikke er greit, etter min mening, er å blande følelser inn i juridiske spørsmål. Man kan mene mye, men jusen handler om lover og regler - ikke følelser.


Her var det VM i naivitet ja. Siden når ble media en pålitelig forvalter av fakta ? Om du ikke har skjønt det ennå så er pri 1 for dagens mediabedrifter å skaffe flest mulig klikk for å sikre egen eksistens. Og at Adressa trykker det Kåre sier gjør det ikke til noe mer fakta enn om han hadde stått i midtbyen og ropt det samme. Det er aldri fakta når du kun har hørt 1 side av saken. RBK har som nevnt ikke mulighet til å uttale seg grunnet taushetsplikten de har i ansettelsesforhold.

Og ja, man skal forholde seg til fakta, men det er du milevis unna å gjøre her.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 21.10.2018 16:15    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Og det er ikke laget, klubben i mitt hjerte han går til sak mot - det er den juridiske prosessen rundt avslutningen av eget arbeidsforhold han vil få belyst. Det er her vesensforskjellen ligger.


Dette er jo bare tull. Han går ikke til sak mot klubben, han går til sak mot den juridisk prosessen rundt avslutningen av eget arbeidsforhold?
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 21.10.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Er det VM i selvmotsigelser også her, eller? Dekningen har vært ganske dårlig, og spesielt dårlig har det vært av Morten Pedersen. Hvis det er der du har meningene dine fra, så er det trist.

NilsArneEggenErKongen wrote:
For å lære seg å lese mellom linjene må man lese bøker, snarere enn korte taboloidjournalistiske produkter. Wink


NilsArneEggenErKongen wrote:
Jeg forholder meg til fakta, og ja, media er en pålitelig forvalter av fakta. Så det å gjengi medieomtale av saken, slik du korrekt beskriver at jeg og andre gjør, er å formidle sakens fakta - så langt.

_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 21.10.2018 23:09    Post subject: Reply with quote

Hedning og Larenim bør vurdere å bestille seg et rom. Vi andre får forholde oss til fakta så lenge.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 22.10.2018 09:23    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som synes det er mistenkelig at brukeren NilsArneEggenErKongen ble opprettet mens konesseur hadde 1 måneds "ferie" fra forumet?
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.10.2018 10:10    Post subject: Reply with quote

Så fort det kommer noe som helst fornuftig fra noen her på forumet så tror folk at det er meg.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 22.10.2018 10:12    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Innenfor presseetikken er det vanlig å la begge sider uttale seg, det har de gjort.


Men med et par greie forbehold:

1) Kåre & Erik kan si hva de vil, mens klubben har begrenset anledning til å diskutere personalsaker i media.

2) I RBKs styre, som i mange andre styrer, er det styreformannen som uttaler seg. Hvilket på mange måter er en bra strategi. Men det kan fort gi inntrykk av at dette er Kotengs enmanns-show, siden media derved ikke refererer synspunktene til de øvrige styremedlemmene.

Konesseur wrote:
Så fort det kommer noe som helst fornuftig fra noen her på forumet så tror folk at det er meg.


Very Happy
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 22.10.2018 10:15    Post subject: Reply with quote

NilsArneEggenErKongen wrote:
Hoftun som takket nei til en annen stilling i klubben derimot, har en juridisk sett dårlig sak - selv om han fikk den lite hyggelige beskjeden i påhør av andre.


Dette handler om skjønnsvurdering om arbeidsgiver er innenfor styringsretten eller ikke. Det handler i første rekke om hva som står som arbeidsoppgaver i kontrakten. Dersom den nye stillngen han ble tilbudt er utenfor styringsretten må arbeidsgiver etter arbeidsgiverloven ty til endringsoppsigelse, noe som medfører samme krav til formaliteter og saklighet som en ordinær oppsigelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2018 10:41    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Men det kan fort gi inntrykk av at dette er Kotengs enmanns-show, siden media derved ikke refererer synspunktene til de øvrige styremedlemmene.


Dette har da også vært M.O. for flere medier, særlig de tabloide Oslo-avisene. Flere ganger har de såkalte ekspertene gått mer eller mindre direkte til angrep på Koteng, og gitt inntrykk av at Koteng er en breispora cowboy som pløyer gjennom med sin mening i diktatur-stil, og at resten av styret kun er nyttige idioter som nikker og smiler gjennom sløret av konfliktskyhet.

Skivebom i forhold til Kotengs rolle og standing i forhold til store deler av medlemsgruppa, og typisk fjasemediene å skrike opp nå når et demokratisk valgt styre tar drastiske grep, mens de hold kjeft da investorer og "eiere" overkjørte lignende styrer i andre klubber for å få gjennom sin vilje med sjekkheftet som gissel.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.10.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Kan det være en mulighet å få Kåre eller Nils Arne til å ta de siste kampene denne sesongen, slik at vi får sikret nok et seriegull? Jeg ønsker aller helst NAE, men KI er også klart bedre enn Coolen
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.10.2018 10:52    Post subject: Reply with quote

Ja, du mener, med de siste årene som erfaringsgrunnlag, at Kåre er (så mye) bedre som kampleder enn Coolen, og derfor må han inn de siste kampene, til tross for at han er i rettslig konflikt med klubben? Unnskyld, men makan til elendig forslag tror jeg neppe jeg har hørt.

Den eneste som kunne gjort noen forskjell de siste få kampene, med det utgangspunktet som er nå, det er Nils Arne Eggen, og det tror jeg neppe han har helse eller lyst til.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2018 10:53    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja å hente Ingebrigtsen tilbake som caretaker etter seg selv midt i en bitter tvist med klubben er nok både lett å få til og gunstig for alle involverte.

Klubben har gitt seg selv en frist som går ut om en drøy måned, og da er det vel like greit å la ting briste eller bære frem til ny trener er ansatt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 22.10.2018 11:00    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at styret har satt oss inn i en forferdelig situasjon med Coolen som caretaker. Det var en gamble de skulle ha forutsett resultatet av mye bedre. Om det er mulig burde vi absolutt vurdere å få inn en annen caretaker. Så fort som overhode mulig. NAE er såklart et sikkerstikk, men det kommer ikke til å skje av åpenbare grunner. Så hvem andre kunne steppet inn nå? Kunne kanskje ha funket med en tidligere spiller som gruppen respekterer a'la Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.10.2018 11:20    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ha noen som stepper inn nå.

Coolen har vist at han er en grei fagmann, som har klart å lappe de mest åpenbare hullene i Kåres hjemmesnekrede taktikker tross cirka null treninger med relevante spillere, og som også klarer å gjøre endringer underveis i kamper såframt han har bytter igjen å bruke - det er inngangen til kampene han og spillergruppa ikke fikser nå, og hvis spillerne virkelig ikke klarer å selvmotivere til å gi jernet med to poeng å gå på foran en ren seriefinale i Bergen, så er vi dødsdømte uansett. Det fins ingen (unntatt muligens Eggen) som kan gå rett inn og dele ut den nødvendige tenningen nå.

Jeg tror det beste vi kan gjøre, som Coolen sier, er å få mest mulig samhandlingstrening mellom de spillerne vi mener skal vinne for oss mot Brann. Ikke finne opp noe krutt på nytt, minimalt med støy, ingen taktiske endringer utenom små tilpasninger, og bare si 'dette er det vi gjør, disse er de som skal gjøre det, og nå skal vi bare pusse opp relasjonene'. Kampen mot Salzburg får være en kjemperelevant treningsøkt mot god motstand, så får vi eventuelt få et resultat hvis ting plutselig klikker på plass.

Og så må vi få spillerne av ramma, for faen. Er det mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 22.10.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Vi kan ikke ha noen som stepper inn nå..


Jeg følger tankegangen din i innlegget, men slik laget ser ut nå så tror jeg nesten det riktige er at - Vi har ikke råd til å la Coolen lede en kamp til.

Er det overhode mulig å finne noen andre som kan lede laget en ut sesongen? Sikkert ikke. Men jeg forventer at noen er på saken og sjekker muligheten. For om vi fortsetter med prosjekt Coolen blir det verken seriegull, cupgull eller et eneste poeng i Europa. Mannen har mistet gruppa. Eller strengt tatt har han aldri hatt den.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 22.10.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Coolen har vist at han er en grei fagmann, som har klart å lappe de mest åpenbare hullene i Kåres hjemmesnekrede taktikker


Utdyp gjerne. Jeg har ikke sett dette, synes vi er minst like dårlige nå som under Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 22.10.2018 11:36    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:


Utdyp gjerne. Jeg har ikke sett dette, synes vi er minst like dårlige nå som under Kåre.


Helt enig, vi har ikke sett noe som helst som indikerer fremgang så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 22.10.2018 11:41    Post subject: Reply with quote

Montana: Vi kan jo høre med Strand om han låner ut Tom Nordlie litt nå som Skeid har sikret opprykket. Razz
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.10.2018 11:46    Post subject: Reply with quote

- Vi spiller ikke lenger 4-1-5, indreløperne er nå mulige å nå med ball (dette kommenterte også Eggen, samme med flere av punktene under)

- Vi har, med mindre skaderammet mannskap, vist en langt tydeligere spilleplan offensivt med små justeringer (Meling høyere i banen med tydelig innoverkant foran seg, hurtige spillvendinger mot Meling på venstre og en bred høyrekant som settes opp en mot en). Synd vi fikk skader på mange sentrale spillere da dette virkelig begynte å ta form.

- Vi har et større ønske om å fylle på med spillere offensivt, der det i større og større grad var helt stillestående under Kåre.

- Vi går ikke lenger over til å spille 6-3-1 med presshøyden på 21 meter så snart vi leder 1-0, og har framstått som tryggere i spillestilen.

- Strukturen defensivt er bedre, rollene mer avklarte og avstandene bedre, og vi er dermed like trygge selv med færre spillere bak ball.

De siste kampene har vært dårlige, jeg er enig i det, men hvis man sammenligner med Kåre: tenk hvordan hans statiske 4-1-5 uten offensive løp ville sett ut med de skadeforfallene vi har hatt de siste par månedene. Se på de lagoppstillingene vi har stilt med? Jeg personlig tror vi ville vært midt på tabellen, for det er jo enkeltmannsprestasjoner som har berget oss de siste par årene under Kåre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 22.10.2018 11:51    Post subject: Reply with quote

@Orion. Jeg hadde tatt Tom Nordlie på dagen om han var villig til å være caretaker til ny trener var klar. Det samme vil jeg, i farten si for:
Mikke Dorsin
Ola By Rise
Han fyren i kinoreklamer som ber folk skru av mobilen
Han som jobber i kassa på reman.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 263, 264, 265 ... 271, 272, 273  Next
Page 264 of 273

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb