English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 233, 234, 235 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 10.10.2018 17:09    Post subject: Reply with quote

Valakari takket nei til å ta over HJK Helsinki til vinteren. Les mer (+)
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 10.10.2018 18:03    Post subject: Reply with quote

Om Bradley ble observert på Værnes velger jeg å tro at det enten var ei mellomlanding eller at det er ei dame inni bildet. Hele personen blir feil i RBK
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 10.10.2018 18:21    Post subject: Reply with quote

Det er vel dessuten lite sannsynlig at RBK tar et jobbintervju med Bradley i Trondheim, både fordi det blir en veldig lang reise for ham, og fordi han har en bakgrunn i norsk fotball og lett blir gjenkjent her.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.10.2018 18:36    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Det kan du for så vidt si, og ikke at jeg vil ha Deila, men vi er neppe i posisjon til å hente en som hadde hatt suksess med Celtic. Da er nok dørene åpne for noe feitere stillinger i mer interessante klubber.


Deila er vel den eneste norske treneren som ikke har fått sparken i utlandet. Han gjorde en ok figur.

Men, han er nok ikke aktuell - mannen liker ikke akkurat RBK så godt..
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 10.10.2018 18:54    Post subject: Reply with quote

SHJINNJWÆST wrote:
sidney wrote:
senador wrote:
Hvorfor


Deila

Det er lov å barbere sitater


Da han tok over vaket Godset på nedre halvdel i førstedivisjon, fansen hadde sluttet å gå på kamp og de hadde ikke treningsanlegg... Sammen med Flo og andre gode klubbmenn bygde han et lag og en lokal stolthet vi knapt har sett i Norge siden Eggen.

Jeg sier ikke at han er rett mann for oss, men å kalle han klovn får stå for di regning.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 10.10.2018 20:57    Post subject: Reply with quote

Deila synes jeg virker som en veldig dyktig trener, med klare tanker og tydelig fotballfilosofi, noe som Kåre virket å mangle. Han er opptatt av utvikling og virker som en ganske god motivator. At han ikke får det helt til i VIF tror jeg skyldes materialet han har å jobbe med. Av norske trenere må han være en av de sterkeste kanidatene. Men, det er vel lite trolig at han vil dra før han har fått til noe som helst der han er.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.10.2018 21:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Deila er vel den eneste norske treneren som ikke har fått sparken i utlandet. Han gjorde en ok figur.


Deila trakk seg han, for å slippe å få sparken etter at Keltik dreit seg ut mot Rangers i cupen. OK figur? De vant vel bare serien når han var der, det er jo ikke en gang pari når man spiller i en liga med bare ett lag.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 11.10.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

Deila er en dyktig trener. Men det hersker ingen tvil om at han mislyktes i Celtic. Han var ikke sterk nok mentalt til å takle presset med å jobbe i en storklubb. Han var heller ikke taktisk sterk nok til å lede laget i europakøpp. Han er flink til å utvikle spillestil, men i en storklubb er han alt for lettvekt til å fungere.

Brad Bobly er etter min mening et håpløst forslag. Jeg baserer det først og fremst på måten han ødela Swansea, et lag som hadde spilt nydelig offensiv fotball i årevis. Klubben hadde en identitet og en filosofi. Christ Bob Bradley røsket det opp fra roten.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

DonQuiote wrote:
Deila synes jeg virker som en veldig dyktig trener, med klare tanker og tydelig fotballfilosofi, noe som Kåre virket å mangle. Han er opptatt av utvikling og virker som en ganske god motivator. At han ikke får det helt til i VIF tror jeg skyldes materialet han har å jobbe med. Av norske trenere må han være en av de sterkeste kanidatene. Men, det er vel lite trolig at han vil dra før han har fått til noe som helst der han er.


For å sette det litt på spissen: at han, etter over to år i Vålerenga, fortsatt ikke er i nærheten av å røre Rosenborg, Brann og Molde, og dessuten ligger bak Haugesund, Odd og RANHEIM, men likevel da ligger an til sin beste sluttplassering med Vålerenga - sjuendeplass, med negativ målforskjell - det beviser egentlig at han ikke har noe som Rosenborg-trener å gjøre. Det går ikke an å klage på ressursene når man sitter i sin tredje sesong for det eneste hovedstadslaget, og fortsatt ikke er i nærheten av medalje. Spillermateriellet han besitter tilsier egentlig medaljekamp, med en brukbar trener, og de manglene som har vært, spesielt på sentral midtbane, er jo Deila selv ansvarlig for.

1. Det tar tydeligvis alt for lang tid for ham å sette sitt preg på lagene han trener, tid han ikke vil få i en toppklubb.

2. Det mangler tydeligvis noe på toppnivået hans på det taktiske som trener, selv når alt annet ligger til rette.

3. Han ser ut til å være veldig på etterskudd, og lite strukturert, når det gjelder komponering av troppen.

En trener i norsk eliteserie som skal være aktuell for oss må faktisk være dyktig nok til å plassere laget sitt rundt toppen av tabellen i løpet av et par år, nesten uansett ressurstilgang (med et mulig unntak for Ranheim). Norske fotballtrenere er generelt dårlige, de mangler både kompetanse og referanser som trenere, og vi trenger en trenerstjerne i norsk målestokk. Såpass må vi kunne forlange.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 11.10.2018 10:13    Post subject: Reply with quote

Bradley står vel i hvert fall oppført med 4-3-3 attacking som spillestil i klubbene han har trent, og han har vel sin fotballutdanning fra Tyskland. Jeg får ikke helt reisning av BB akkurat, men det kunne jo vært en god match.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.10.2018 10:27    Post subject: Reply with quote

Å kritisere Deila or det han fik ut av Celtic er jo bare en bekreftelse på mangel av fotballforståelse.

Brendan har MYE mere penger å bruke enn Deila hadde.

Kan likegodt si at Ståle Solbakken er en søppeltrener også da, fordi han misslyktes i Wolves og Køln...

Om han hadde vært riktig for oss derimot, det er jeg mere usikker på.

Forventninger er vell å bra, men å være realistisk er noe mange ofte glemmer (meg selv inkludert)

Håper på P.B. personlig.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 11.10.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg er skikkelig treig nå, men hvem er P.B.?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
burreh
Junior


Joined: 12 Jul 2009
Posts: 83

PostPosted: 11.10.2018 10:40    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Mulig jeg er skikkelig treig nå, men hvem er P.B.?


Petter Belsvik
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 11.10.2018 10:56    Post subject: Reply with quote

Der snakker vi trener! Til og med arbeidsledig nå etter at presset i Fram ble for stort i sommer. Very Happy
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.10.2018 11:10    Post subject: Reply with quote

På generelt grunnlag er jeg svært skeptisk til trenere som har hatt en kort suksessperiode med én klubb i Eliteserien hvor det var lite forventninger og press, og treneren fikk carte blanche til å forme laget selv.

Bradley levde etter det jeg kan huske mye på leiesoldater og kortsiktige løsninger, og Deila brukte fem år på å bygge lag i Drammen før det ble medalje, og i VIF, som kanskje kan betegnes som en mellomting mellom Godset han tok over og RBK nå, har han på ingen måte overbevist i de to (og en halv) sesongene han har vært tilknyttet laget.

Jeg har ingen forutsetning for å stå bastant på at disse ikke vil fungere hos oss - alle trenerjobber og forutsetningene rundt er forskjellige, men å vektlegge suksessene i Stabæk og Godset ser jeg på som ganske uklokt. Forutsetningene i Trondheim er radikalt forskjellige i forhold til forventninger, press og krav.

Vi kan ikke ha en trener som bruker mange år på å bygge identitet, lag og prestasjoner, ei heller en som kaster all langsiktighet på sjøen for å skape resultater her og nå. Tar man det beste fra Deila, Bradley og Maalen har vi muligens noe nær en optimal RBK-trener, men hver for seg har disse for store mangler til å ta denne rollen nå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 11.10.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Tar man det beste fra Deila, Bradley og Maalen har vi muligens noe nær en optimal RBK-trener, men hver for seg har disse for store mangler til å ta denne rollen nå.


Det begynner å høres ut som noe Vålerenga kunne prøvd på, ansette alle tre med ulike ansvarsområder Wink
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 11.10.2018 12:47    Post subject: Reply with quote

Bruke tia i VIF som kritikk mot noen er vel ikke akkurat retferdig. Jeg mener, Deila får da ut det fulle potensialet til VIF (7. plass). Det er jo vel stortsett bare Rekemannen og Kongen av Skeidar som har gjort det bedre. Må huske at VIF har et klart mål om å bli 7nde best i Norge og unik 7er i Europa
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 11.10.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Namedropper Gertjan Verbeek jeg.
4-3-3 mann. Mange års erfaring fra Heerenveen, AZ, Feyenoord og nå sist Twente.
Var treneren som henta Markus Henriksen til AZ.
Solid erfaring fra E-cup i tillegg. Tok AZ til kvartfinalen i EL i 2012.

Arbeidsledig etter at Twente rykka ned med store økonomiske problemer i vår.

Om ikke han, så er det en omtrentlig slik CV jeg ønsker meg.

17. september uttalte Verbeek (via google translate):
Quote:
Tidligere trener i Feyenoord fortalte RTV Rijnmond at han ikke vil bli med i en klubb i Eredivisie. "Jeg vil vurdere eventyret i utlandet, de kjenner meg ikke til utlandet, og jeg vet ikke klubben."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 11.10.2018 14:01    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Det er jo vel stortsett bare Rekemannen og Kongen av Skeidar som har gjort det bedre


Nettopp. BAK Reka og Kvelertak på adelskalenderen i en hvilken som helst klubb, det er katastrofe.

En type som Verbeek er jeg enig i burde være listemateriale for oss. Når det gjelder nøyaktig ham som trener så har vi jo også noen referanser vi stoler på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 11.10.2018 14:08    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Å kritisere Deila or det han fik ut av Celtic er jo bare en bekreftelse på mangel av fotballforståelse.

Brendan har MYE mere penger å bruke enn Deila hadde.

Mangel på fotballforståelse fordi man ikke har oversikt (bryr seg) om Celtic sine transfermidler. Javel ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.10.2018 14:13    Post subject: Reply with quote

Jardim ferdig i Monaco. Bare sier det. Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.10.2018 16:38    Post subject: Reply with quote

Altså, er mye å kreve av Deila å få den Enga-stallen der til å klare topp to. Ivar Morten Nordmark kunne ha tatt gull med den stallen de hadde i 2005. Siden jeg begynte å følge med i 97 så har det vel aldri vært så svakt i toppen som det var da? Den poengfangsten ligger ann til å akkurat kapre fjerdeplassen i år.

2010 var vel litt bedre, snittmessig så ligger det ann sånn omtrent der Brann er nå. Dette var da i glansdagene til Tromsø og Ålesund.

Når det er sagt så har ikke Deila fått til noe utover å ha bygget opp Strømsgodset fra å være en heisklubb til å ta medaljer, men de har slitt noe voldsomt med å gjenskape suksessen etter den spillerutskiftningen som gjerne skjer over en tre-fire år.

Jeg vil si at han har en del kvaliteter som vi vil ha, men det føles litt ut som gambling på at han også har kvaliteter vi trenger som han enda ikke har fått vist enda. Jeg vil ikke mene at han har vist at han ikke har de heller. Et steg opp fra Kåre, men ikke nødvendigvis et stort nok steg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 11.10.2018 17:32    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
moomoo wrote:
Å kritisere Deila or det han fik ut av Celtic er jo bare en bekreftelse på mangel av fotballforståelse.

Brendan har MYE mere penger å bruke enn Deila hadde.

Mangel på fotballforståelse fordi man ikke har oversikt (bryr seg) om Celtic sine transfermidler. Javel ja.


På generelt grunnlag så kan man si at Deila sikkert kunne fått mere ut av Celtic til tross for at Brendan fikk mere penger å rutte med.

Men det tar tid å bygge lag også.

i 2014/15 da Deila kom til Celtic forsvant Kayal, Pukki, Samaras, Forster for å nevne de mest kjente.

i 2015/16 forsvant Stokes, Van Dijk, Denayer, Guidetti og Wakaso.

i 2016/17 forsvant jo deila ut i mai om jeg ikke tar feil.

Han hentet også spillere som, Armstrong, Mackay-steven (nå Aberdeen), Simunovic, Christie, Dembele og Ajer som har over tid tatt steg til å bli nøkkelspillere i klubben.

Men helt klart tøft å miste mesteparten av angrepsrekka si og må bygge nytt uten at man har nok tid til å sy det sammen før noen nye forsvinner ut.

Kunne han ha gjort det bedre? ja det er jeg sikker på at han selv er den første til å innrømme, men han kjøpte mye bra (fremtidsrettet) og de spillerne som umiddelbart skulle forsterke laget har desverre vært av feil kaliber (bla.a.Scepovic), Noe som kom mye av at han ikke fikk midler til å hente de spillerne han aller heldst ville ha. Betalte vell 25mil for ham og solgte ham for rundt 12 etter en ganske håpløs sesong.

Jeg Ønsker meg heller en trener som Peter Bosz, men synes vi er alt for kritiske med Deila. Må huske at Stallen til VIf regelrett var rassert pga presset økonomi og at det tar tid å bygge opp et nytt lag når A) spillerne vil til større klubber (RBK) og B) du har ikke midlene fra dag 1.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 11.10.2018 17:35    Post subject: Reply with quote

Blant celtic fansen så er ikke deila noen populær mann iallfall.De fortrenger tiden med han Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 11.10.2018 17:47    Post subject: Reply with quote

Deila er vel mer eller mindre Keltiks svar på Hesten.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 233, 234, 235 ... 772, 773, 774  Next
Page 234 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb