English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 231, 232, 233 ... 585, 586, 587  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 08.10.2018 13:40    Post subject: Reply with quote

Fordi han kan systemet, har erfaring fra Europa, og er et navn som engasjerer!

Det han gjorde med Ajax i Europa var helt enormt! At han ikke fikk det til i Tyskland er ikke veldig rart. Av en eller annen grunn så ville egentlig ikke styrelederen ha han der helt fra begynnelsen av, og har blant annet sagt: "While we were winning, I never had a secure feeling, It was always fragile."

http://www.goal.com/en/ne...ivtyog75xx

Om han har noen som helst interesse av oss er uvisst, men det hadde vært helt ypperlig om de hadde signert han!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.10.2018 14:40    Post subject: Reply with quote

Peter Bozt er ikke på øverste hylla, han er kakeboksen på toppen av skapet som vi må klatre opp på kjøkkenboksen for å nå tak i, holder ikke med stol.

Hadde jeg skulle bestemme så tror jeg resten av lista ville ha blitt lagt vekk hvis Peter Bozt sa ja til en lønn som vi tåler å betale.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 08.10.2018 14:51    Post subject: Reply with quote

Sylvester hadde vært en drøm, men det er nok bare det også desverre.
Men man håper jo i det lengste.

Da hadde vi iallefall fått skikkelig 4-3-3 med en trener som virkelig liker å kjøre på.
Ikke er han helt ukjent med 'gegenpress' heller
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.10.2018 14:53    Post subject: Reply with quote

Skal plutselig antall gull være det vi måler en trener på nå? Kåre ble sparka på grunn av elendig progresjon spillemessig, ikke på grunn av resultatene. Da kan vi ikke gå hen og hente en med en bedre CV som spiller gampeball. Se Lyon - Ajax fra Europa League det året de kom til finalen.
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 08.10.2018 17:08    Post subject: Reply with quote

Željko Buvač, nevnt før, stadig like arbeidsledig og gegenpressingas far. Hør med originalen hva han har lyst til før vi spør en kopi.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.10.2018 17:13    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Skal plutselig antall gull være det vi måler en trener på nå?

Personlig, når jeg sier at jeg håper på en trener som kan vise til noe med et lag i øvre divisjon, så mener jeg ikke at dette skal være en trener som har så og så mange trofeer. Mer det at han faktisk har trent et lag frem til å spille god angrepsfotball.

Altså, "denne mannen kan vise til erfaring med den typen spill vi ønsker oss" snarere enn "denne mannen har tatt gull".
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 08.10.2018 19:15    Post subject: Reply with quote

Var det ikke slik at Buvac kun er permittert og starter opp som assisterende manager for Liverpool etter 18/19-sesongen?

Uansett håper jeg han er på blokka. Skader ikke å forhøre seg om hvilke muligheter som finnes.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 08.10.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

https://www.liverpool.no/...e-tilbake/ Tror ikke det er noen flere nyheter der ute enn dette, altså at han ikke kommer tilbake. Hadde vært utrolig gøy å sett et RBK i 200 under Buvač.
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 08.10.2018 21:20    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Hva med matias jesus almeyda??

Han er en tidligere eliteseriespiller som faktisk har kompetanse! Hovedtrener i toppdivisjonen i Mexico nå! Vi har vel ikke nok cash for å få han, mye penger der borte, men i motsetning til de useriøse forslagene over så hadde dette faktisk vært litt spennende Very Happy

Signerte i dag for San Jose Earthquakes: https://www.sjearthquakes...as-almeyda

Da går ikke Bosz dit, som det ble sagt var aktuelt. Han blir for øvrig koblet til Stuttgart av Kicker.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 12:30    Post subject: Reply with quote

Da ble det ikke Bosz for Stuttgart likevel, men Markus Weinzierl.

For å oppsummere, så har Bosz vært koblet til Nantes og Nice (ifølge noen nederlandske medier jeg ikke kan vurdere troverdigheten til), San Jose Earthquakes, Stuttgart og Utrecht. Om vi skal tro Kicker og de nevnte nederlandske mediene ble han valgt bort av de to franske lagene samt Stuttgart.
Back to top
Jarwson
Senior

PostPosted: 09.10.2018 12:55    Post subject: Reply with quote

Bob Bradley vistnok observert på Værnes i dag....
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 09.10.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Grøss. Da kaster man i alle fall alle krav om spillestil ut av vinduet. Men trener ikke Bradley fortsatt Los Angeles FC? Det er sikkert både behagelig og godt betalt. Vanskelig å forstå hvorfor han i så fall skulle ønske en retur til Norge.
Back to top
csk
Senior

PostPosted: 09.10.2018 13:38    Post subject: Reply with quote

Hmmm. Håper på et større navn, evt Trond Sollied. Noe som ville gitt en boost fra første dag for publikum.
Men value for money, og mer langsiktig, kanskje Bob ikke er så dum. Kan 433 (LAFC spiller vel det?), autoritær erfaren tydelig vinnerskalle, noe vi kan trenge nå. Vet ikke hvor han har filosofi og inspirasjon fra, eller hvor stor taktikker han er, men jeg liker den amerikanske vinnermentaliteten.
Men tidligere stabæk-trener...(Dårlige minner med Mntjaaaoo),og er han egentlig i sjiktet over Rini? CV-messig godt over Kåre/Rini, ja, men likevel...
Noen som kan gjenfortelle hvordan Stabæk var under Bob?
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:03    Post subject: Reply with quote

Bradley er jo bra på kontringsspill, men det er vel ikke akkurat et navn jeg får ståpeis av iallefall...
Sylvester!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
BalleK
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:14    Post subject: Reply with quote

Bradley og Stabæk ble vel en suksesshistorie - de havnet så vidt jeg husker i topp-4 i Eliteserien med et nokså brokete mannskap det siste året han var her i Norge. Så det fungerte vel i grunnen veldig greit. Husker ikke hvilket system de spilte.

Men etterpå gikk han vel til et Premier League lag (husker ikke hvilket) - og det mener jeg å huske ble kjempefiasko - han fikk vel sparken etter "noen uker" etter en veldig dårlig start. Om fiaskoen kom av Bradley eller om det var andre årsaker er sikkert ekspertene i TV2 uenige om.

Er vel som med de fleste trenere - det kan gå bra og det kan gå dårlig. Vi husker vel alle Norling som gjorde det veldig bra med Malmø, men ble en total katastrofe for Brann.

Bradley er vel litt under der jeg hadde håpet vi skulle havne. Men det spørs om det er dette vi har råd til - at det er på dette nivået vi havner.
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 09.10.2018 14:26    Post subject: Reply with quote

Brokete mannskap.... i 2015???

Vi hadde et knall-lag og Dio var magisk.

Bradley er i bestefall en middels TL trener.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2018 14:28    Post subject: Reply with quote

I 2015 var vel Stabæk en av de som truet oss lengst mtp. gull. Jeg husker de som et skummelt offensivt lag.

Så raknet de vel litt når Bradley dro, men var ikke det pga. kortsiktighet i spillerstallen, altså at de plutselig sto ribbet igjen og måtte kjempe med ryggen mot veggen hele 2016?

Med forbehold om ganske dårlig husk.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:38    Post subject: Reply with quote

Han sleit kraftig i Swansea, i hvert fall. Husker at Stabæk var skumle den ene sesongen der ja, uten at jeg har noen klare minner om spillestil.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:41    Post subject: Reply with quote

Med Bradley ved roret så er jeg rimelig sikker på at vi får se et RBK-lag som opptrer veldig solid i ES. Er sånn iallefall halveis positiv.

Jeg forutsetter at styret setter krav om at det blir 4-3-3 med fokus på samtidige bevelser og spill i lengderetning, da er det egentlig to spørsmål vi kan stille oss:
1. Er dette noe Bradley kan?
2. Er dette noe Bradley kan og vil lære seg kjapt?

Hvis svaret på en av de to er ja så tror jeg Bradley har mye av det som skal til, vi har jo Eggen som sparringspartner.

Bradley har vel mye av det vi er ute etter mtp autoritet og erfaring.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2018 14:43    Post subject: Reply with quote

Han har brukbar suksess i USA og har ført LA til playoff som nykommer-lag, noe som bare har skjedd fire ganger tidligere i MLS. Flere ønsker han som ny landslagstrener for USA. Populær fyr. Ville vært helt merkelig om han i det hele tatt vurderte å bytte ut det livet han lever nå, med regn, vind og glisne tribuner i Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
BalleK
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Brokete mannskap.... i 2015???

Vi hadde et knall-lag og Dio var magisk.

Bradley er i bestefall en middels TL trener.

Jeg mente ikke å være spydig eller noe altså. Med "brokete" mente jeg mer "spillere som var hentet inn fra masse forskjellige klubber og land". Mener å huske det var en palett av spillere fra mange forskjellige land som var i Stabæk. Sikkert flere som var gode (Meling var vel der på det tidspunktet Smile ).

Hadde glemt deg Green Goblin, men siden du er blant oss så har vi jo first hand info (i hvert fall nesten). Gidder du skrive litt om spillestilen til Bradley?

Last edited by BalleK on 09.10.2018 15:23; edited 1 time in total
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 15:11    Post subject: Reply with quote

Om RBK snakker med Bradley så betyr ikke det at han får jobben, hadde de latt være å snakke med han så hadde vært en tjenesteforsømmelse. Det viser hvertfall at styret gjør som de har sagt, at de går ut bredt.
Men etter min mening så er Bradley ikke vår mann, er lite RBK- gjennkjennbart med dette navnet.
Back to top
Rosenvingen
Senior

PostPosted: 09.10.2018 15:55    Post subject: Reply with quote

Hvis Bradley er aktuell er jeg veldig positiv. Han spilte veldig underholdende fotball med Stabæk som på forhånd ble tippet som dumpekandidater, men som imponerte stort, selv når laget ble ribbet for spillere. Karrieren gikk et steg tilbake når han ble ansatt i Swansea rett etter sesongstart og etter at transfervinduet stengte (bad move).

Det som taler for Bradley er at han er flink til å finne potensiale der andre ikke gjør det. Han står for en underholdende fotball med defensiv struktur. Han har tidligere fortalt at han og kona trives veldig godt i Norge og at de gjerne kunne flytte dit igjen. I tillegg vil jeg anta at Bradley har et stort kontaktnett etter å ha vært trenernomade på både klubb- og landslag.

Det eneste jeg kan komme på som er negativt er at han aldri har trent et lag som er favoritter i sin respektive liga.

Link til nylig intervju: http://www.latimes.com/sp...story.html
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Og jeg er svært skeptisk til trenere som refererer til Barcelona i tide og utide ...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 09.10.2018 16:17    Post subject: Reply with quote

Bob Bradley, neppe aktuell. Står ikke for den fotballen RBK skal spille, glem det!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 231, 232, 233 ... 585, 586, 587  Next
Page 232 of 587

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb