English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 229, 230, 231 ... 783, 784, 785  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 09:34    Post subject: Reply with quote

Om vi ansetter Valakari gir jeg opp. Blir Jönsson all over. Da er det et langt tryggere og bedre kort å hente Maalen fra fjæra.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 09:58    Post subject: Reply with quote

Han grekern brukte nok Rosenborg som et middel for ny kontrakt/bedre lønn eller noe. Koteng gikk jo ut og kategorisk avviste det ryktet.
Back to top
View user's profile Send private message
Buran
Senior

PostPosted: 06.10.2018 10:32    Post subject: Reply with quote

Nettopp, men hvem kan være på denne Short list? Jeg har som sagt følelsen av at det blir en danske, men Koteng har vel også uttalt at vi må utenfor Scandinavia for å finne på riktig hylle?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 06.10.2018 10:34    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
RBK-jobben er akkurat så attraktiv som vi gjør den. Det handler om penger. Vi får ikke en topptrener til 3 millioner i året, men betaler vi 8 mill. i året så får vi nok en del alternativer.

Da har vi ingenting kjøpe spillere for. Det er kjempe risiko å betale så mye. Da bør mannen hete Jørgen Klupp i så fall. RBK sitt budsjett bør økes 5-6 ganger hvis vi skal betale slike summer .
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 11:06    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Da har vi ingenting kjøpe spillere for. Det er kjempe risiko å betale så mye. Da bør mannen hete Jørgen Klupp i så fall. RBK sitt budsjett bør økes 5-6 ganger hvis vi skal betale slike summer .

Skal vi betale en trener 8 mill. må det være fordi vi har en ekstremt god og aktuell kandidat, men det er ikke nødvendigvis dyrere enn å betale Valakari 3-4 mill i året og måtte betale sluttpakke når han feiler med å kvalifisere oss til EL.

Om en samlet sportslig og økonomisk risikovurdering skal legges til grunn bør vi uansett gå for Maalen. Men det kommer aldri til å skje fordi det ligger alt for mye prestisje i at vi skal finne et stort navn nå.
Henri
Legende

PostPosted: 06.10.2018 11:18    Post subject: Reply with quote

Synes at én god sesong i ES med en hobbyklubb er for lite til å få jobben.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 11:24    Post subject: Reply with quote

Tja, kanskje. Samtidig er det nok ingen andre kandidater som sikrere når det kommer til å trene laget riktig i forhold til spillestilen vi ønsker å spille. Vi tok en kvalifisert sjanse med KI, og det viste seg å være den mest suksessrike ansettelsen de siste 10 årene (før han byttet personlighet).
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 06.10.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

For alle som ville ha eggen tilbake i 2010 må vel Maalen være drømmekandidaten. Er vel ingen som ville vært så villig til å bruke eggen som læremester som han vil jeg tro
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 11:27    Post subject: Reply with quote

Styret har lagt lista såpass høyt at Maalen rett og slett ikke holder mål i mine øyne. Bør være et europeisk tilsnitt hos neste trener, ikke en fashionabel finne eller treneren for årets overraskelseslag i Eliteserien.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 11:30    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Styret har lagt lista såpass høyt at Maalen rett og slett ikke holder mål i mine øyne. Bør være et europeisk tilsnitt hos neste trener, ikke en fashionabel finne eller treneren for årets overraskelseslag i Eliteserien.

Delvis enig, så lenge ikke ambisjonene er større enn pengene vi er villig til å bruke slik at hvis vi finner ut at vi ikke har råd til betale for "Klopp" så hopper vi nedover til neste hylle helt til vi likevel ender opp med Valakari. Om vi mislykkes med våre toppkandidater håper jeg man skjønner at det nest beste rett og slett er å glemme Janne Jønsson-kandidatene og gå rett til Maalen.
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 06.10.2018 11:35    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

Det var en impulsuttaleslse fra koteng etter impulssparkingen. Den lista deres er det ingen som får se fordi den er ikke-eksisterende. De sitter der og klør seg i hodet nå og håper på det halmstrået de kan bruke for å ansette coolen når sesongen er over.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2018 11:42    Post subject: Reply with quote

Jeg vil for ordens skyld informere om at det finnes en del punkter på spekteret mellom Valakari og Klopp. At vi ikke kan hente på aller øverste hylle betyr ikke at vi må hente fra våre sportslige lillebrødre.

Maalen bør være uaktuell nå. Det har rett og slett med rutine og erfaring å gjøre. Det er heller ikke riktig å ansette en trener bare fordi han kan fungere som en lydig "proxy" for Eggen.

Jeg tar det for gitt at det gås ut bredt, snakkes med fagfolk og at nettverk i Tyskland og England (og for den saks skyld andre steder) brukes, slik at kartleggingen er noe mer omfattende enn her inne. Det er garantert mange gode og meritterte navn der ute jeg (og mange andre) knapt har hørt om.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 11:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg vil for ordens skyld informere om at det finnes en del punkter på spekteret mellom Valakari og Klopp. At vi ikke kan hente på aller øverste hylle betyr ikke at vi må hente fra våre sportslige lillebrødre.

Selvfølgelig. Poenget er at om vi mislykkes med å hente en tidligere trener fra Plzen, en svært lovende trener fra Ajaxsystemet eller lignende kandidater og vi sitter igjen med Norden som vår eneste mulighet. Skal vi da hente en nødløsning eller tørre å satse på et stort lokalt trenertalent i stedet? Jeg er ikke tvil om hva jeg ville foretrukket, men det virker som veldig mange ser på Valakari e.l. som et åpenbart førstevalg i en slik situasjon. Og det er langt fra en urealistisk situasjon.
anders1
Proff

PostPosted: 06.10.2018 12:57    Post subject: Reply with quote

Buran wrote:
Nettopp, men hvem kan være på denne Short list?

Bobby?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.10.2018 13:00    Post subject: Reply with quote

Styret var så tydelige på at neste trener skal være fra en annen hylle enn tidligere. Hvis vi ender opp med en trener med svakere meritter enn Kåre så vil det være ekstremt skuffende.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2018 13:10    Post subject: Reply with quote

Det Henning sa. Treneren skal være av en sånn kvalitet at han tar oss til CL, hvis man skal forstå styrets ambisjoner rett. Kanskje ikke til neste år, men i løpet av ikke altfor lenge ihvertfall.

Å da komme med noe som ikke har bevist mer enn Kåre får jeg bare ikke til å stemme.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg forventer også at all den tid styret har lagt lista så høyt, så får de heller utsette prosessen hvis det er nødvendig for å få det beste mulige navnet. Så får vi heller tåle x antall måneder til med Coolen ved roret.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.10.2018 15:02    Post subject: Reply with quote

Nei, et halvt år må være nok, det får være måte på hvor lang "prosess" man skal tillate seg. En ny trener må ha god tid med laget før sesongstart både mtp å spille inn et system og hvilke spillere vi skal hente/selge.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.10.2018 15:13    Post subject: Reply with quote

Styret har gitt seg selv en deadline som de til og med har lagt frem offentlig, og da vil jeg tro det skal ekstremt mye til om de flytter denne.
gisp!
Legende

PostPosted: 06.10.2018 17:44    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er ikke om den nye treneren nødvendigvis har vunnet mesterskap som hovedtrener, men at han åpenbart er fotballkompetent og har vist gode evner til å få et lag til å fremstå slik vi ser for oss at Rosenborg skal kunne være.

En kandidat med 17 år som assistenttrener og nå et halvt år permisjon fra nåværende jobb kunne også vært noe.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 17:53    Post subject: Reply with quote

Kan se ut som Mourinho er ledig på markedet i morgen. Er jo viden kjent for drivende god angrepsfotball Wink

Fra spøk til alvor, så er det for en klubb som RBK en fordel om det er en trener som har vunnet noe tidligere. Å trene topplag krever litt mer pondus for å få gjennomslag hos spillergruppen enn hos mindre klubber. Har man ingenting å slå i bordet med kan det fort bli vanskelig å nå gjennom til en spillergruppe som etterhvert har en del meritter, og spesielt om man har en litt svakere periode.
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 06.10.2018 20:24    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det viktigste er ikke om den nye treneren nødvendigvis har vunnet mesterskap som hovedtrener, men at han åpenbart er fotballkompetent og har vist gode evner til å få et lag til å fremstå slik vi ser for oss at Rosenborg skal kunne være.

Helt enig. Antall mesterskap er sekundært.
puckno
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 20:33    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy å gi Maalen en sjanse sier nå jeg. Gir blaffen i europeiske stornavn.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 21:22    Post subject: Reply with quote

Gøy?
Det hadde slett ikke vært gøy verken for Maalen selv eller oss som har hjertet i RBK om resultater, utvikling og prestasjoner hadde vært fraværende. Noe som sansynelig ville ha skjedd.
Vi som elsker RBK og ønsker Maalen alt godt får håpe at gutten ikke får det ansvaret før om 5-10 års tid, om han leverer resultater gjennom de årene en annen plass enn i RBK.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 06.10.2018 21:27    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:

En kandidat med 17 år som assistenttrener og nå et halvt år permisjon fra nåværende jobb kunne også vært noe.

Ja, bare å se til Hoffenheim. Treneren der hadde vel nærmest null spiller eller (hoved)trenerbakgrunn før han tok over laget i en alder av 28, og det fleste vet hvordan det endte.

Jeg sitter litt å ønsker meg Steffen Iversen. Han slo oss tross alt nesten med Trygg/Lade (?). Skal sies at jeg ikke vet alt for mye hvordan han er som trener, og hvor god han er. Uansett, er det nok høyst usannsynlig at han blir vår neste hovedtrener.

Jeg er i det minste temmelig sikker på at det ikke blir Coolen. Heller Maalen da. Han minner i det minste om Eggen. Spørsmålet er hvordan han klarer å være trener i en såpass stor klubb. Janne Jönsson gjorde det veldig bra for Stabæk uten å få det til her (annen fotballfilosofi, dog).
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 229, 230, 231 ... 783, 784, 785  Next
Page 230 of 785

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb